Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Medialta uusi digitaalinen käytettyjen autojen huutokauppa

Alma Medialta uusi digitaalinen käytettyjen autojen huutokauppa

Alma Media Oyj            Lehdistötiedote            23.11.2022 klo 9.00

ALMA MEDIALTA UUSI DIGITAALINEN KÄYTETTYJEN AUTOJEN HUUTOKAUPPA

Alma Media lanseeraa kuluttajien ja autokauppojen välille digitaalisen käytettyjen autojen huutokaupan, jossa kuluttaja voi myydä autonsa mahdollisimman nopeasti ja helposti. Palvelu aloittaa toimintansa vuoden 2023 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Alma Median arvioiden mukaan Suomessa tehdään yhteensä lähes 380 000 vuosittaista yksityisten automyyjien ja autoliikkeiden välistä kauppaa. Palvelun avulla kuluttaja tavoittaa autoliikkeet ympäri Suomen, pystyy vertailemaan tarjouksia kerralla ja tekemään kaupat valitun autoliikkeen kanssa jopa 48 tunnissa. Auton saa myyntiin rekisterinumerolla, ajokilometreillä ja muutamalla kuvalla, eikä ostotarjousta ole myöskään pakko hyväksyä. Jos haluaa lopulta myydä auton yksityishenkilölle, se onnistuu näppärästi Nettiautossa.

“Kehitämme uudenlaisia palvelumalleja autokaupan alueella. Näiden tarkoitus on palvella entistä paremmin niin autokauppaa kuin kuluttajaakin. Nyt lanseerattavan palvelun keskeisin idea on se, että kuluttaja saa nopeasti tarjouksen autokauppiaalta. Näin palvelu ratkaisee joitakin auton myyntipolulla olevia keskeisiä kipukohtia molempien osapuolten osalta ja tarjoaa kuluttajalle arvokkaan vaihtoehdon itsemyynnille”, Kari Kivelä sanoo.

Autoliikkeet saavat helpon ja nopean tavan hankkia laadukkaita vaihtoautoja

Alkuvaiheessa palvelun ilmoitteluun otetaan mukaan alle 200 000 kilometriä ajettuja ja alle 10-vuotiaita autoja. Palvelun hinta-arvion ansiosta myyjien hintaodotukset ovat realistisia ja ostajana on luotettava autoliike. Ostotarjouksia voi vertailla helposti ja kuluttaja voi päättää kaupasta kaikessa rauhassa. Kivelän mukaan autoliikkeiden keskuudessa vastaanotto on ollut erittäin hyvä ja kannustava.

Käytettyjen autojen huutokauppa tiivistetysti
  • Markkina-alueena koko Suomi

  • Mukana kattava määrä autoliikkeitä

  • Kuluttaja tarvitsee myytävästä autosta vain muutaman perustiedon. Palvelu on kuluttajille maksuton, eikä se velvoita auton myyntiin.

  • Taustavoimina ovat Alma Media ja Nettiauto, joka on johtava markkinapaikka kuluttajien myymissä ajoneuvoissa ja jossa vuosittain 220 000 auton omistajaa laittaa autonsa myyntiin.

Lisätietoja:  

Kari Kivelä, Johtaja, Alma Consumer  

puh. 010 665 2032  

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2021 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 275,4 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 76,9 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 23.11.2022, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli