Alma Media > Uutinen > Nuoret kehittävät TET-palvelua yhteistyössä yritysten ja oppilaitosten kanssa

Nuoret kehittävät TET-palvelua yhteistyössä yritysten ja oppilaitosten kanssa

Alma Media, Monster ja Lasten ja nuorten säätiö kehittävät yhteistyössä palvelua, joka tulee kasvattamaan merkittävästi TET-paikkojen määrää ja tekee TET-jaksoista entistä mielekkäämpiä sekä nuorille että yrityksille. Mukana kehitystyössä on joukko nuoria ja oppilaitoksia. Työelämään tutustuminen, eli TET, on virallisen opetussuunnitelman mukaista toimintaa.

Tämän viikon ajan Alma Median ja Monsterin tiloissa Alma-talolla, Salmisaaressa Deloitten, Stora Enson, Wärtsilän ja Outokummun tiloissa sekä Helsingin Diakonissalaitoksen ja Lasten ja nuorten säätiön toimistoilla kehitetään joukolla tulevaisuuden TET-palvelua. Viikon mittaisella nuorten ja yritysten yhteistyöllä hahmotellaan palvelun tarpeita ja ideoidaan sen sisältöä.

Uudella TET-palvelulla vastataan nuorten, koulujen ja yritysten toiveisiin monella tapaa helpommasta työelämään tutustumisesta: palvelun myötä TET-paikkojen määrä tulee kasvamaan, paikat tulevat tasa-arvoisemmin kaikkien nuorten saataville, ja TET-harjoittelukokonaisuuksista tehdään mielekkäämpiä sekä nuorille että yrityksille.

“Valtakunnallisen TET-palvelun yhteistyökumppanina uskomme vahvasti sillan rakentamisen nuorten ja työelämän välille avaavan reitin parempaan tulevaisuuteen ja onnellisempaan työelämään. Suomalaista ainutlaatuista TET-konseptia uudistamalla pystymme palvelemaan paremmin sekä työelämään tutustuvia nuoria että työnantajia. Konseptia kehittämällä, systematisoimalla ja modernisoimalla palvelemme sekä työnantajia että nuoria työelämään tutustumisessa jatkossa paremmin. Lasten ja nuorten säätiön yhteiskunnalliset verkostot ja Monster-rekrytointipalvelun kyky yhdistää työnantajat ja nuoret työelämään tutustujat muodostavat kehitystyön vahvan perustan, jonka päälle haluamme yhdessä mahdollisemman monen suomalaisen yrityksen ja organisaation kanssa rakentaa nuorille mahdollisuuksia innostua työstä.”, kertoo Elina Kukkonen, Alma Median viestintä- ja brändijohtaja.

Tavoitteena on luoda palvelu, joka lisää valtakunnallisesti mahdollisuuksia työelämään tutustumiseen. Lasten ja nuorten säätiön sekä Alma Median yhteistyöstä alkanut TET-palvelun kehittäminen käynnistyi tämän kevään aikana. Palvelu on tarkoitus julkaista vuoden 2023 alussa. 

“Erityisesti näinä epävarmoina aikoina nuoret tarvitsevat tukea ja monipuolisia mahdollisuuksia tutustua työelämään. Nykyisellään TET:ssä on valtavasti hyödyntämätöntä potentiaalia. Tavoitteenamme on, että kehittämämme palvelun avulla yhä useampi nuori saa mielekkään TET-kokemuksen, joka auttaa työelämän suunnan hahmottamisessa”, Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtaja Olli Alanen kertoo.

Lue lisää aiheesta Lasten ja nuorten säätiön verkkosivuilta

  • Julkaistu: 16.5.2022, 14:01
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu, Töissä Almalla

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Alma Media kasvattaa tekoälykyvykkyyksiä ja parantaa kilpailukykyään uudella AI-ohjelmalla

Alma Media hyödyntää tekoälyä laajasti ja innostaa henkilöstöään kokeilemaan uusia…

Almassa tapahtuu

Alma-talossa siirryttiin aurinkovoiman aikakauteen

Helsingin keskustan ytimessä, kesällä uuden ilmeen saaneen Töölönlahden puiston ja…

Vastuullisuus

Edistykselliset rekrytointialustat auttavat ratkaisemaan työvoimapulaa 

Alma Median Alma Career -yksikkö toimii rekrytointialalla itäisessä Keski-Euroopassa ja…

Almassa tapahtuu