Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy Baltian telemarkkinointiyksikkönsä

Alma Media myy Baltian telemarkkinointiyksikkönsä

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          27.4.2022

ALMA MEDIA MYY BALTIAN TELEMARKKINOINTIYKSIKKÖNSÄ

Alma Talent Oy:n tytäryhtiö Suoramarkkinointi Mega Oy on tänään sopinut kaupasta, jolla se myy omistamansa 80 % osuuden Muugimeistrite A/S:n osakekannasta yhtiön toimivalle johdolle. Muugimeistrite A/S on yhtiö, joka harjoittaa telemarkkinointia Virossa ja Latviassa. Yhtiön toimitusjohtaja Tarmo Laus on aiemmin olleet yhtiössä vähemmistöomistajana ja ottaa nyt vastuun koko liiketoiminnasta. Liiketoiminnan liikevaihto oli noin 5 miljoonaa euroa vuonna 2021.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Baltian telemarkkinointi on tehnyt Tarmo Lausin johdolla erinomaista työtä. Toiminnalla ei kuitenkaan juurikaan ole synergioita Suomen telemarkkinoinnin tai muun Alma Talentin liiketoiminnan kanssa. Tarmolla on pitkä kokemus yhtiöstä ja tämä ratkaisu on hyvä sekä asiakkaille että henkilöstölle”, Alma Talentin johtaja Juha-Petri Loimovuori sanoo.

Lisätietoja: Juha-Petri Loimovuori, johtaja, Alma Talent, puh. +358 500 511036

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksillle ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2021 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 275,4 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 27.4.2022, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli