Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median sisällöt ja palvelut yhden kirjautumisen taakse

Alma Median sisällöt ja palvelut yhden kirjautumisen taakse

Alma Media Oyj                                                  Lehdistötiedote 2.12.2020

ALMA MEDIAN SISÄLLÖT JA PALVELUT YHDEN KIRJAUTUMISEN TAAKSE

Alma Media on ottanut laajasti käyttöön useimmissa digitaalisissa palveluissaan käyttäjille yhteisen kirjautumisen, Alma-tunnuksen. Tunnuksen avulla voi tietoturvallisesti ja laiteriippumattomasti kirjautua Alman eri medioihin ja palveluihin, keskustelupalstoille ja sovelluksiin.

Alma-tunnus mahdollistaa sujuvan siirtymisen yhdellä kirjautumisella Alman digitaalisessa verkostossa palvelusta toiseen, yhteensä 25 palveluun. Tunnetuimpia medioita ovat Iltalehti, Kauppalehti, Talouselämä, Arvopaperi, Uusisuomi.fi ja Tekniikka&Talous. Myös digitaaliset palvelut, kuten Etuovi.com, Vuokraovi.com ja Autotalli.com sekä Alma Talentin yrityspalvelut ovat käytettävissä Alma-tunnuksella. Rekisteröityjä käyttäjiä on jo yli 450 000 ja vierailuja eri medioihin ja verkkopalveluihin tehdään kuukausittain noin 250 miljoonaa. 

– Haluamme tehdä Alman sisältöjen ja palvelujen käytön helpommaksi luopumalla erillisistä palvelukohtaisista rekisteröitymisistä. Tarjoamme käyttäjälle aiempaa sujuvamman polun medioiden laajan uutistarjonnan tilaamiseen ja talouden, politiikan ja vapaa-ajan aiheiden seuraamiseen sekä monipuolisten asumisen, autoilun ja työnhaun palveluiden käyttämiseen, Alma-tunnus-hankkeesta vastaava tuoteomistaja Sanna Koivuranta sanoo.

Alma-tunnus mahdollistaa käyttäjille paremman käyttäjäkokemuksen sekä media- ja palvelukohtaisten erityisominaisuuksien hyödyntämisen. Alma-tunnukseen kuuluu myös itsepalvelutili, joka tarjoaa mahdollisuuden omien tietojen hallinnointiin ja esimerkiksi käyttöhistorian tarkasteluun. Itsepalvelun avulla käyttäjän on halutessaan vaivatonta tehdä omien tietojensa tarkastuspyyntö.

Kirjautuminen mahdollistaa muun muassa Etuoven ja Vuokraoven asuntovahti-palvelun käyttämisen, suosikkikohteiden listaamisen sekä oman asuntoilmoituksen jättämisen. Kirjautuneena voi käyttää myös Kauppalehden Oma salkku -palvelua, osallistua sijoittajakeskusteluihin sekä uutisten ja blogien kommentointiin. Alma-tunnuksella kirjautunut käyttäjä voi myös keskustella ja kommentoida uutisia Iltalehdessä ja Uusisuomi.fi-sivustolla. Siirryttäessä kirjautuneena palvelusta toiseen, tunnistaa palvelu käyttäjän ja tarjoaa automaattisesti mahdollisuutta jatkaa käyttöä Alma-tunnuksella kirjautuneena.

Alma Media kehittää verkkopalveluitaan pitkäjänteisesti tarjoten kuluttajille ja mainostajille turvallisia ja monipuolisia palveluita. Jatkuvilla panostuksilla tietoturvaan ja tietosuojaan Alma Media pyrkii varmistamaan, että asiakastietoja säilytetään, hallinnoidaan ja hyödynnetään vastuullisesti.

Alma-tunnuksessa käytetty kertakirjautumisteknologia on korkeatasoinen ja tietoturvallinen. Käyttäjädata on tallennettu tietoturvaltaan auditoituihin ympäristöihin ja Alma Media noudattaa sen käsittelyssä yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) velvoitteita. Digitaalisessa mainonnassa Alma Media on sitoutunut IAB:n itsesääntelyperiaatteisiin ja käyttää Transparency & Consent Framework -ohjelman mukaista suostumustenhallinnan ratkaisua.

Alma-tunnuksen käyttö laajenee koskemaan kaikkia Alma Median medioita ja digitaalisia palveluita Suomessa. Itsepalvelutilin toiminnallisuuksia kehitetään ja sen avulla kukin käyttäjä muun muassa voi nähdä mihin heidän suostumuksellaan kerättyä tietoa käytetään sekä millainen heidän oma käyttäjäprofiilinsa tämän tiedon perusteella on. Käyttäjäprofiilia voi myös tulevaisuudessa muokata omien mieltymystensä mukaan, tilata kiinnostaviin aihealueisiin liittyviä uutiskirjeitä, ja hallita omiin tilauksiin liittyviä asioita itsepalvelutilin kautta.

Lisätietoja:

Tuoteomistaja, Alma-tunnus-hanke, Sanna Koivuranta, puh. 010 665 2013

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 10 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2019 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 250,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi. 

  • Julkaistu: 2.12.2020, 10:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli