Alma Media > Uutinen > Alma Media laajentaa digitaalisten display-kampanjoiden yleisödataraportointia mainostajille

Alma Media laajentaa digitaalisten display-kampanjoiden yleisödataraportointia mainostajille

Alma Median mainostaja-asiakkaat voivat vastaisuudessa aiempaa helpommin, joustavammin ja automaattisesti hyödyntää yleisödata-analyysia koskien kaikkia display-kampanjoita. Mainostaja-asiakkaat saavat jatkossa Alma Median Almascopesta analyysiraportit automaattisesti myös kohdentamattomista kampanjoista. Uudistuksen jälkeen Alma Median tapa mitata mainonnan vaikuttavuutta on markkinoiden kattavin.

Asiakkaat saavat käyttöönsä analyysejä kaikista kampanjoista koskien esimerkiksi verkkokävijöiden ikää, sukupuolta, kotitalouksien tulotasoa, koulutusta, kiinnostusalueita, asumistapaa, ammattia tai maantieteellistä sijaintia. Ovatko erityisesti Uudellamaalla asuvat, ruoasta ja viinistä kiinnostuneet 25-44 –vuotiaat miehet katsoneet erityisesti tiettyä mainosta tai millaisen vastaanoton mainos on saanut sisustamisesta tai arkkitehtuurista kiinnostuneiden naisten keskuudessa?

Kohdentamattomia kampanjoita koskevien tarkempien analyysitietojen perusteella mainostaja voi analysoida mediapaketilla tavoitetun yleisön ja kampanjan tulokset paremmin, sekä myöhemmin räätälöidä ja toteuttaa kohdennetun kampanjaratkaisun aiempaa tehokkaammin.

-Yleisödatan yhä parempi hyödyntäminen kaikissa palveluissa edesauttaa markkinoinnin ja mainonnan suunnittelua, lisää toimenpiteiden tehoa ja vaikuttavuutta ja pitkällä aikavälillä tukee omalta osaltaan myös brändinhallintaa, Alma Mediaratkaisut (AMR) -organisaation vetäjä Tiina Järvilehto sanoo.

– Datan analysointi auttaa luovassa suunnittelussa ja lisää mainostajan kykyä parantaa digitaalisen markkinoinnin tuloksia, digistrategi Otto Niinikoski Dagmarista kertoo.

– Almascope tuottaa asiakkaiden kampanjoihin arvokasta tietoa tavoitetusta yleisöstä, sen avulla pystymme jatkuvasti parantamaan viestien kohdennuksia sekä analysoimaan kampanjatuloksia aiempaa monipuolisemmin, hän jatkaa.

Alma Median verkostoon kuuluu sanomalehtien verkkopalveluita, markkinapaikkoja ja muita digitaalisia kuluttajapalveluita. Almascopen avulla tavoitetaan muun muassa Iltalehti.fi:n, Kauppalehti.fi:n, Aamulehti.fi:n, Etuovi.comin, Autotalli.comin, Kotikokki.netin ja Telkku.comin profiloidut käyttäjät.

Almascopessa hyödynnetään eri verkkoselaimien käyttäytymisen ja sosiodemografioiden perusteella profiloituja tietoja, niin sanottua big dataa, joka on kerätty Alma Median omien verkkopalveluiden kävijöistä.  Alma Median keräämää yleisödataa käytetään vain Alma Median omassa verkostossa. Yksittäisten henkilöiden tietoja ei ole tietovarastoon talletettuna, sillä yleisödata perustuu verkkokävijöiden kiinnostuksen kohteiden osalta ainoastaan verkkoselainten käytön seurantaan ja sosiodemografioiden osalta tilastolliseen mallinnukseen. Sosiodemografioiden tilastollista mallinnusta varten Alma Media tekee säännöllisin väliajoin online-kysely-tutkimuksia, joihin saadaan keskimäärin 20 000 anonyymia vastausta.

 

Lisätietoja: Tiina Järvilehto, Alma Median AMR-organisaation vetäjä, puh. 010 665 2015

  • Julkaistu: 27.10.2015, 15:00
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Alma ratkaisut

Jaa artikkeli