Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > B2B-myynnin tehostamiseen erikoistunut JM Tieto kokonaan Alma Medialle

B2B-myynnin tehostamiseen erikoistunut JM Tieto kokonaan Alma Medialle

Alma Media Oyj    Lehdistötiedote     7.1. 2015 klo 15.30

B2B-MYYNNIN TEHOSTAMISEEN ERIKOISTUNUT JM TIETO KOKONAAN ALMA MEDIALLE

Alma Media ostaa JM Tieto Oy:n koko osakekannan. Alma Media omisti ennestään yhtiöstä 20 prosenttia. Myyjinä ovat JM Tiedon perustaja ja yhtiön toimiva johto.

”Kauppalehden ja JM Tiedon palvelut täydentävät erinomaisesti toisiaan”, Kauppalehden toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori sanoo. ”Kauppalehti Tietopalvelut tarjoaa pääsääntöisesti yritys-, kiinteistö- ja henkilötietoa, kun taas JM Tieto keskittyy markkinointitietoon ja sen hyödyntämiseen.” Loimovuoren mukaan JM Tiedon osaaminen tuottaa synergioita myös muualla Talousmedia ja yrityspalvelut -yksikössä, kuten Alma360:n asiakasmediaratkaisuissa sekä Kauppalehden mediamyynnissä.

”Tämän yrityskaupan myötä tarjoomamme ja asiakaskuntamme laajentuu”, JM Tiedon perustaja ja toimitusjohtaja Marko Viljanen toteaa. JM Tiedon erityisosaamista on markkinointi- ja myyntikonseptien rakentaminen B2B-yrityksille. JM Tiedon tarjoomassa yhdistyvät rekisteri- ja analytiikkapalvelut, asiakashankintapalvelut sekä CRM- ja markkinointiteknologiat. Yhtiön liikevaihto kuluvana tilikautena on arviolta noin 3,6 miljoonaa euroa.

Kevään 2015 kuluessa JM Tieto organisoidaan osaksi Kauppalehti Tietopalvelut -liiketoimintaa. JM Tiedon toimitusjohtaja Marko Viljanen raportoi Kauppalehti Tietopalvelujen johtajalle Otto Mattssonille.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Lisätietoja:

Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Kauppalehti Oy, puh. 0500 511036

Marko Viljanen, toimitusjohtaja, JM Tieto Oy, puh. 041 5340051

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee 1 965 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin kolmannes toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2013 liikevaihto oli noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi 

JM Tieto Oy lyhyesti

JM Tieto on 30 asiantuntijan organisaatio, joka tehostaa B2B-yritysten liiketoimintaa tuomalla ratkaisuja asiakkuuksien tunnistamiseen, avaamiseen ja kehittämiseen. 31.5.2014 päättyneen tilikauden liikevaihto oli 3,1 miljoonaa euroa. Lue lisää www.jmtieto.fi.

  • Julkaistu: 7.1.2015, 15:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli