Tällä sivulla:
– Kauppalehden toimituksen yhteystiedot
– Journalistin ohjeita täydentävät periaatteet Kauppalehdessä
– Kauppalehden oikaisukäytäntö
Kauppalehden toimituksen yhteystiedot
Postiosoite: PL 189, 00101 HELSINKI
Käyntiosoite: Alvar Aallon katu 3 C
Puhelinvaihde: 010 665 101
Kauppalehti.fi (etusivu): 010 665 2356, kl.online@almamedia.fi
Kauppalehti.fi (markkinauutiset): 010 665 2426, kl.online@almamedia.fi
Painettu Kauppalehti: 010 665 2378, kauppalehti@almamedia.fi
Debatti- eli mielipidekirjoitukset: kl.mielipide@almamedia.fi
Kauppalehti Fakta: fakta@almamedia.fi
Kauppalehti Optio: kl.optio@almamedia.fi
Puheluiden hinnat: 8,8 snt/min (sis alv 24 %).
Sama hinta soitettaessa kiinteän puhelinverkon liittymästä ja soitettaessa matkapuhelimesta.
Toimittajien sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@almamedia.fi.
Vastaava päätoimittaja
Riina Nevalainen
Toimituspäällikkö (uutiset)
Anton Rinta-Jouppi
Toimituspäällikkö (syventävät sisällöt)
Janne Soisalon-Soininen
Ulkoasupäällikkö
Lars Holm
Kehityspäällikkö
Timo-Jaakko Rautavuori
Uutispäälliköt
Alexandra Huhta
Anna Juvonen
Jussi Rosendahl
Maija Tamminen
Alma Talentin toimituspäällikkö (data ja tieto)
Juhana Rossi
Alma Talentin toimituspäällikkö (hallinto ja operatiivinen toiminta)
Leena Laakso
Pörssitoimituksen toimituspäällikkö
Ninni Myllyoja
Tuottajat
Janne Pöysti (yrityssivut)
Jari Kainulainen (autosivut)
Kauppalehti Option toimituspäällikkö
Mikko Metsämäki
Kauppalehti Faktan toimituspäällikkö
Hanna Eskola
Kirjeenvaihtajat
Bryssel: Saara Koho
Delhi: Pia Heikkilä
Kalifornia: Veera Honkanen
Lontoo: Auli Valpola
Madrid: Jyrki Palo
New York: Jukka Lehtinen
Tukholma: Joanna Palmén
Udine: Katja Incoronato
Onko mielessäsi aihe tai uutinen, josta toivoisit meidän kirjoittavan? Voit jättää juttuvinkin Kauppalehden toimitukselle.
Journalistin ohjeita täydentävät periaatteet Kauppalehdessä
Kauppalehti on sitoutunut totuudenmukaiseen, avoimeen ja moniarvoiseen journalismiin. Tehtävämme on tuottaa monipuolista ja kiinnostavaa sisältöä, jonka laatuun lukijat voivat luottaa.
Lukijoiden luottamus on ansaittava joka päivä. Noudatamme työssämme Journalistin ohjeita, jotka asettavat toimittajille lainsäädäntöä tiukempia vaatimuksia.
Tarkistamme aina saamamme tiedot huolellisesti ennen uutisen julkaisua varmistuaksemme, että tiedot pitävät paikkansa.
Nopeissa uutistapahtumissa on tavallista, että tiedot ovat aluksi epävarmoja ja täydentyvät. Silloin kerromme lukijalle, että uutinen päivittyy.
Uutisointimme on puolueetonta eikä meillä ole poliittista agendaa.
Emme tavoittele journalismillamme taloudellista tai muuta hyötyä, eivätkä toimittajamme tee uutisia lähipiiristään. Emme maksa haastateltavillemme uutisista tai haastatteluista.
Journalismimme perustuu pääosin julkisiin tai avoimiin lähteisiin. Toisinaan arvioimme yhteiskunnallisen edun vaativan uutisen julkaisua, vaikka se perustuisi nimettömiin lähteisiin. Tällöin edellytämme, että uutisena julkaistava tieto on saatu useasta toisistaan riippumattomasta lähteestä.
Pyrimme uutisoinnissamme aina virheettömyyteen ja tasapuolisuuteen. Kun virheitä sattuu, korjaamme sen viipymättä ja ilmoitamme samassa yhteydessä, mitä muutoksia juttuun on tehty.
Mikäli huomaat virheen julkaisemassamme uutisessa, voit ilmoittaa siitä toimitukselle esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kl.online@almamedia.fi tai soittamalla numeroon 010 665 101.
Jos uutisessa esitetään kritiikkiä tunnistettavaa henkilöä tai yhteisöä kohtaan, annamme kritiikin kohteeksi joutuneelle mahdollisuuden kertoa oman näkemyksensä. Jos henkilöä ei tavoiteta ennen uutisen julkaisua tai hän ei halua kommentoida asiaa, kerromme tämänkin uutisessa.
Kerromme haastateltavillemme etukäteen, missä yhteydessä heidän lausuntoaan käytetään. Annamme mahdollisuuden tarkastaa sitaatit ennen uutisen julkaisua.
Emme vaikene hankalista aiheista. Haluamme varmistua, että lukijamme tietävät, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
Kauppalehden oikaisukäytäntö
Kauppalehti korjaa olennaiset asiavirheet viipymättä ja niin, että se tavoittaa mahdollisimman kattavasti virheellistä tietoa saaneen yleisön.
Oikaisu julkaistaan sekä Kauppalehden toimituksellisilla verkkosivuilla että julkaisussa, jossa virhe on alun perin ollut.
Korjauksen huomioarvo on suhteessa virheen vakavuuteen. Jos jutussa on useita asiavirheitä tai jos virheestä voi aiheutua suurta vahinkoa, toimitus julkaisee uuden korjatun jutun, jossa virheellinen tieto yksilöidään ja korjataan.