Vaalimainonta Alman medioissa tavoittaa äänestäjät niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin. Vaalimainos on tehokkain luotettavassa ympäristössä, joka käsittelee äänestäjiä kiinnostavia aiheita.
Vaalimainonta Almalla
Tavoittavuus on huippuluokkaa
Digiverkostossamme liikkuu viikoittain yli 3 miljoonaa äänioikeutettua suomalaista.
Tavoitat äänestäjät valtakunnallisesti, vaalipiireittäin ja paikallisesti.
Otollinen mediaympäristö on siellä, missä vaalisisältöjä luetaan
Politiikasta uutisoitaessa suurimmat yleisöt kerää media, joka osaa kertoa, mitä isot ja monimutkaiset ratkaisut tarkoittavat tavallisen lukijan näkökulmasta.
– Valtteri Varpela, uutispäätoimittaja, Iltalehti
Politiikka ja yhteiskunta kiinnostaa lukijoitamme2
Uusisuomi.fi
76 %
Iltalehti.fi
39 %
Iltalehti, printti
40 %
Kauppalehti.fi
49 %
Kauppalehti, printti
50 %
% lukijoista on kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, väestö 39 %
Uusi Suomi on ainoa laatuaan Suomessa: sitoutumaton, valtakunnallinen, politiikkaan keskittyvä lehti.
Uusi Suomi tavoittaa yli puoli miljoonaa suomalaista joka viikko, parhaimmillaan lähes miljoonan. Vaaleja kohti mentäessä kävijämäärät perinteisesti vain nousevat.
– Jenni Tamminen, päätoimittaja, Uusi Suomi
Vaalimainonta on tehokasta asiayhteydeltään samantyyppisten sisältöjen yhteydessä
Kerromme tärkeistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostavasti. Tarjoilemme tunnetuissa kotimaisissa medioissamme kiinnostavaa vaalisisältöä, kuten vaaliblogit, vaalianalyysit ja -tentit, vaalikoneensekä vaalistudion ja paljon muita yhteiskuntaa puhuttavia aiheita – eli kiinnostavaa sisältöä, jota tavalliset suomalaiset äänestäjät kuluttavat vaalien alla ja vaalien aikana.
Lisäksi Iltalehti ja Uusi Suomi tuovat sivuilleen entistä paremman vaalikoneen. Vaalikone avataan noin kuukautta ennen vaaleja, jolloin omia ehdokkaita etsitään kiivaasti. Voit halutessasi tutustua edellisten eduskuntavaalien vaalikoneeseen.
Iltalehti tavoittaa Suomen suurimpana digitaalisena mediana lähes 3 miljoonaa suomalaista joka viikko ja juttujamme luetaan enemmän kuin Helsingin Sanomien, Ylen ja MTV:n juttuja verkossa yhteensä.
Tavoitteenamme on tehdä Suomen kiinnostavimmat analyysit, vaalistudiot ja tentit ILTV:ssä sekä käytettävyydeltään kätevin vaalikone ja paras tulospalvelu.
– Valtteri Varpela, uutispäätoimittaja, Iltalehti
Tehokkaita vaalimainosratkaisuja niin valtakunnalliseen kuin alueelliseen näkyvyyteen
Digimainonta sopii sekä puolueiden että yksittäisten ehdokkaiden tarpeisiin. Valittavissa on useita video- ja display-mainonnan ratkaisuja, jotka toimivat niin brändin rakentamiseen kuin taktisiin kampanjoihin. Digimainontaa voit ostaa suoraan tai ohjelmallisesti. Ohjelmallisesti takaat halutun kohderyhmän tavoittavuuden ostaessasi Programmatic Guaranteedin kautta.
MUISTA! Hyödynnä vaaleihin sopivia kohdentamisen mahdollisuuksia
Vaikuta tehokkaasti digimainonnalla
Alman kattavasta videotuotteiden valikoimasta löydät sopivan vaihtoehdon vaalikampanjointiin
MUISTA! Videomainonnalla tavoitat yleisösi kaikilla laitteilla
Digimainonta
Videomainonta Display-mainonta (bannerit)
Instream-mainonta
Näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä ennen videosisältöjä (preroll) tai videosisällön jälkeen (postroll).
Instream-mainonnassa voit hyödyntää myös interaktiivista prerollia.
Outstream-mainonta
Vaalimainonta näkyy artikkelin keskellä vaaka, neliö tai vertikaalimuodossa.
Video lähtee automaattisesti pyörimään, kun vaalimainos tulee käyttäjän ruudulle.
Inbanner-videomainonta
Inbanner-videomainonta voi näkyä millä tahansa normaalilla mainospaikalla esim. paraatin muodossa. Video on osa banneria ja voi täyttää koko bannerin tai vain osan siitä.
Kysy vaalikampanjointiin sopivaa digimainonnan kokonaisuutta oman alueesi yhteyshenkilöltä.
Sisältömarkkinointi
Tee vaikutus sisältömarkkinoinnilla
Sisältömarkkinoinnin avulla vaalimainonta nostetaan aivan uudelle tasolle. Vaaliteemojen mukaan kannattaa pohtia näkyvyyttä tunnetuissa, valtakunnallisissa medioissa, joiden lukijat seuraavat yhteiskunnallisia aiheita.
Uuden Suomen Kumppaniblogi nostaa sisältösi vaalikeskustelun kunniapaikalle. Uusi Suomi tavoittaa yli miljoona suomalaista kuukaudessa. (FIAM 35-40/2021).
Laadukkailla ja näyttävillä sisältömarkkinointiartikkeleilla Iltalehdessä tavoitat kuluttajayleisön.
Viiden artikkelin sarja pitää teemasi kattavasti esillä ja vaikutat yleisöön yli kuukauden ajan.
Sisältömarkkinointiartikkelien lukijamäärät vaihtelevat aiheesta ja sisällöstä riippuen, valtakunnallisen artikkelin mediaani 20 000 lukijaa (2021).
Sisältömarkkinointisarja Alma Businessmediassa tarjoaa viestillesi arvokkaan mediaympäristön ja tavoittaa vaikutusvaltaiset päättäjät.
Sisältömarkkinointi
Kumppanisisällöt / artikkelisarjat
Kumppaniblogi nostaa sisältösi vaalikeskustelun kunniapaikalle
Iltalehti tavoittaa suuren yleisön
Businessmedia tavoittaa vaikutusvaltaisen yleisön
Printtimainonta
Tehosta vaalimainonnan vaikutusta printillä
Printtimainonta sopii sekä puolueiden että yksittäisten ehdokkaiden tarpeisiin. Printin lisääminen digikampanjaan nostaa tavoittavuutta, sillä printti ja digi tavoittavat eri lukijoita.
Printtimainonta
Vaalimainos printissä
Printtimainonta Iltalehdessä
40 % Iltalehden printin lukijoista on kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista. Lukijoissa korostuvat erityisesti yli 55-vuotiaat.3
Printtimainonta Kauppalehdessä
Kauppalehden printillä ja verkolla on yhteensä 607 000 lukijaa viikossa.5
Lukijaprofiilissa korostuvat erityisesti johtavassa asemassa olevat, yrittäjät, mutta myös ylemmät toimihenkilöt: vahva yrittäjäprofiili, vahvaprofiilinen sijoittajamedia, vahvasti edustettuina hyvätuloiset kuluttajat ja päättäjät.
Tuotannot
Autamme myös vaalimainonnan aineistojen tuotannoissa. Voimme käyttää olemassa olevaa (esimerkiksi digitaaliseen ulkomainontaan tai tv-spotteihin tehtyä) videoaineistoa, mutta saat tarvittaessa kaiken mainosmateriaalin, kuten display-bannereiden, printtimainosten ja karusellimainosten tuotannon osaavalta mainonnan tiimiltämme. Myös kumppanisisältöjen ja sisältömarkkinoinnin artikkelien tuotanto hoituu Alma Brand Studion omilta tuottajilta.
Puuttuuko oikeanlainen video? Alma Brand Studion videotiimi hoitaa videoiden tuotannot aina ideasta julkaisuun asti. Myös valmiiden videoiden editointi onnistuu.
Tuotannot
Videot Artikkelit
Bannerit Printtiaineistot
Kiinnostavat vaalisisällöt löytyvät Almalta.
Tavoitamme yli 3 miljoonaa suomalaista äänioikeutettua viikoittain. Laitetaan yhdessä Suomi äänestämään.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin räätälöidään yhdessä tarpeisiisi sopiva ratkaisu:
Lähde: 1. Kantar Mind 2021, kr. +18v väestö 2. KMT 2022 3. KMT 2022 & Kantar Mind 2021 4. Kantar Mind Päättäjä 2020 (peitto%) 5. KMT 2022 (Kauppalehti printti x 1 nroa + Kauppalehti digi 7 pv)