Alma Media > Kaikki tuotteet ja palvelut > Tuotteet ja palvelut > DSA-valitus

Alma Media – Sisäinen valitustenkäsittelyjärjestelmä

Palvelun vastaanottajaa kannustetaan käsittelemään asia ensisijaisesti yhdessä päätöksen tehneen palveluntarjoajan kanssa.

Jos palvelun vastaanottaja ja palveluntarjoaja eivät pääse yhteisymmärrykseen asiassa, Alma Median sisäinen valitustenkäsittelyjärjestelmä tarjoaa palvelun vastaanottajalle digipalvelusäädöksen vaatimusten mukaisesti pääsyn tehokkaaseen valitustenkäsittelyjärjestelmään.

Järjestelmän avulla on mahdollista toimittaa virallinen valitus päätöksestä, jonka Alma Media konserniin kuuluva palveluntarjoaja on tehnyt joko ilmoituksen vastaanottamisen johdosta, tai joka on tehty sillä perusteella, että vastaanottajan toimittamat tiedot ovat laitonta sisältöä tai yhteensopimattomia palvelun ehtojen kanssa.

Valitus on toimitettava viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa siitä ajankohdasta, jona palveluntarjoaja ilmoitti päätöksestä palvelun vastaanottajalle.

Valitustenkäsittelyjärjestelmän kautta tehdyt valitukset käsitellään Alma Media konsernin lakiosaston toimesta yhdessä alkuperäisen päätöksen tehneen palveluntarjoajan kanssa. Valituksen tekijälle toimitetaan ilmoitus perustellusta päätöksestä ilman aiheetonta viivytystä.

Päätöksen kohteena olevalla palvelun vastaanottajalla on mahdollisuus valittaa sekä alkuperäisestä päätöksestä, että myös Alma Median sisäisen valitustenkäsittelyjärjestelmän kautta toimitettuun valitukseen annetusta päätöksestä tuomioistuinten ulkopuolisen riidanratkaisun kautta, taikka yleisessä tuomioistuimessa riita-asiana.