Alma Media > Mainostajat > Caset > Mainostajalle > Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Itämeren aalloilla matkustajia kuljettava Tallink Silja Line herätti huomiota Alman verkostossa Black Weekin aikana marraskuussa 2024 Adnami mobiili midscroll -mainosformaatin avulla. Tulokset yllättivät positiivisesti: matkojen myynti kasvoi ja haluttu kohderyhmä tavoitettiin onnistuneesti.

Tallink Grupp on johtava eurooppalainen vapaa-ajan ja liikematkustuksen sekä merikuljetuspalveluiden tarjoaja Itämeren alueella. Yrityksen laivastoon kuuluu 14 alusta, jotka liikennöivät Tallink Silja Line – ja Tallink Shuttle -brändien alla. Kuluttajat voivat matkustaa aluksilla lyhyillä, kahden tunnin reittimatkoilla Tallinnan ja Helsingin välillä sekä yön yli kestävillä risteilyillä Itämeren eri reiteillä.

Yritys halusi lisätä Tallink Silja Linen risteilyjen ja laivamatkojen myyntiä marraskuussa 2024 Black Weekin alla houkuttelevalla tarjoushinnalla. Tavoitteena oli erottua muista Black Week -tarjouksista ja houkutella erityisesti perheellisiä naisia matkustamaan.

Matkalle kohti tavoitetta lähdettiin mahdollisimman korkean huomioarvon ratkaisun avulla: ”Seal the Deal Black Week” -tarjouksesta kerrottiin Alman Adnami mobiili midcsroll -mainosformaatilla.

Adnami-formaatit herättävät erityistä huomiota liikkuvan kuvan avulla – käyttäjäystävällinen mainos sulautuu saumattomasti sivun sisältöön ja pysäyttää katseen jopa koko sivun korkeudellaan. Lisäksi ne täydentävät erinomaisesti perinteistä display-mainontaa.

Mainosratkaisu kiinnostaa monia siksi, että Alman Midscroll tuottaa 32 % korkeampia klikkiprosentteja, sekä jopa 37 % korkeampia huomioarvotuloksia (APM) kuin markkinassa yleensä. 

Tallink Silja Linen 10 sekunnin mittainen mobiilivideo näkyi Iltalehden mobiilissa kahdeksan päivän kampanja-aikana marraskuussa 2024. Kampanja kohdennettiin perheellisille ja naisille.


Elämyksellisyys toimii – klikkiprosentti ylitti reippaasti keskiarvot

Matkan määränpäähän saavuttiin onnistuneesti: mainos näkyi mobiiliruuduilla pitkään, ja klikkiprosentti ylitti selvästi toimialan keskiarvon. Lisäksi kampanja tavoitti tehokkaasti perheelliset naiset.

”Kokonaisuudessaan Seal the Deal Black Week -kampanjamme toimi erinomaisesti ja kaikkien tuotteiden myyntitavoitteet ylittyivät”, kertoo Tallink Silja Oy:n markkinointipäällikkö Annika Muhonen.

Jo pitkään Alman kanssa yhteistyötä tehnyt Muhonen kehuu erityisesti sujuvaa, tehokasta ja luotettavaa yhteistä tekemistä.

”Emme voisi olla tyytyväisempiä Alman asiakaspalvelun tasoon”, Muhonen lisää.

Kiinnostuitko Alman Adnami-ratkaisuista?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme!

  • Nopeuttaaksesi asian käsittelyä, kerrothan viestissäsi, mitä Alman palvelua tai tuotetta asiasi koskee.
  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.