Mainonta Kauppalehdessä tuplasi Talenomin tilitoimistopalveluiden kysynnän
Taloushallinnon ja konsultoinnin palveluita yrityksille tarjoava Talenom toteutti touko-kesäkuussa 2018 Kauppalehden verkkosivustolla kampanjan, jonka tavoitteena oli lisätä Talenomin uuden julkaisun, Talenom Magazinen, tunnettuutta mainostajan keskeisimpien kohderyhmien keskuudessa.
Näyttävä toteutus kiinnitti tavoiteltujen yleisöjen huomion ja toi mainostajalle runsaasti uusia yhteydenottoja sekä toteutuneita kauppoja.
Kohdeyleisöt haluttiin herätellä Talenom Magazinen sisältöjen pariin
Kampanjan tavoitteena oli herättää Talenomin tärkeimpien kohderyhmien kiinnostus uutta julkaisua, Talenom Magazinea, kohtaan.
Talenom Magazine on Talenomin oma julkaisu, johon on rohkealla ja huomiota herättävällä tavalla kerätty yrityksen neuvontapalveluiden ilmaisia tärppejä. Sen avulla halutaan paitsi herättää ajatuksia yrityksen keskeisimpien sidosryhmien keskuudessa, myös valottaa Talenomin kattavaa asiantuntemusta liiketoiminnan eri osa-alueilla.
Kampanjan keskeisimpinä kohderyhminä olivat yrittäjät, sekä vero- ja lakineuvonnan ja tilitoimistopalveluiden osalta Talenomin nykyiset ja tulevat asiakkaat. Kauppalehti valikoitui kampanjalle oikeaksi kanavaksi sen tavoittaman laaja-alaisen, mainostajan tavoitteiden kannalta kiinnostavan päättäjäyleisön vuoksi.
Näyttävä ratkaisu Kauppalehden verkkosivuilla toi tuloksia
Talenom Magazinea mainostettiin Kauppalehden verkkosivustolla kevään 2018 aikana yhteensä kuudessa viikon mittaisessa jaksossa. Mainosratkaisuksi valikoitui näyttävä paraati+tapetti -toteutus, joka vangitsi sivustolla kävijöiden huomion.
Osana kampanjakokonaisuutta mainostaja toteutti julkaisulleen myös laajamittaisen ilmaisjakelun.
Kauppalehdessä julkaistun mainonnan tuloksena Talenomin tilitoimistopalveluiden kysyntä kaksinkertaistui ensimmäisten kampanjaviikkojen osalta.
Yrityksen palveluiden kysyntä on pysynyt erinomaisena myös kampanjan alkuvaiheen huomattavan piikin jälkeen, ja Talenom Magazinesta kiinnostuneilta on saatu runsaasti liidejä.
”Kun mainonnan sisältö on tehokasta, on Kauppalehti erinomainen väylä erityisesti yrittäjäkohderyhmän tavoittamiseen. Kampanjan avulla saavutimme tavoitteemme, eli saimme runsaasti uusia lukijoita Talenom Magazinelle.
Mikä tärkeintä, myös palveluihimme kohdistunut kysyntä kasvoi merkittävästi.”
Miikka Hätälä, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Talenom