Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > Suomen Lähikauppa

Suomen Lähikauppa – penkkiurheilijan kisaeväät

Urheilukesän kisaeväiden markkinoinnissa hyödynnettiin sisältömarkkinointia

Suomen Lähikauppa Oy toteutti kesällä 2016 yhteistyössä Iltalehden kanssa penkkiurheilijoille suunnatun kampanjakokonaisuuden, jossa sisältömarkkinointia käytettiin taktisen mainonnan tukena. Viestinnällinen pääteema, urheilukesä, käynnistyi toukokuussa, ja sen myötä Siwa ja Valintatalo elivät vahvasti mukana kesän suurissa urheilutapahtumissa: jääkiekon MM-kisoissa, jalkapallon EM-kisoissa sekä Rion olympialaisissa.

Kampanja nosti kisaeväiden myyntejä yli odotusten ja toi myös potentiaalisia uusia asiakkaita viestinnän sisältöjen pariin.

Kampanjan tavoitteet ja kohderyhmä

  • Tavoitteena oli saavuttaa kaikkien aikojen penkkiurheilukesän omistajuus päivittäistavarakaupan viitekehyksessä. 
  • Haluttiin erottautua kilpailijoista positiivisella tavalla sekä kasvattaa kesän pitkäaikaisten kisaevästarjousten myyntiä.
  • Avainkohderyhmänä olivat nopeaa ja vaivatonta asiointia arvostavat penkkiurheilijat. Yleisesti haluttiin tavoittaa Siwan ja Valintatalon nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat kesällä 2016. 

slk_mainostajat_caset_570x370px_template-copy

Ratkaisu

  • Urheilukesän kampanjajaksot rytmitettiin kisa-aikataulujen mukaan. Vahvan mediamainonnan lisäksi teema näkyi myös Siwan ja Valintatalon myymälöissä koko kesän ajan.
  • Luovan ratkaisun viestikärkenä oli ”Hae kisaeväät nopeiten lähikaupastasi.”
  • Kokonaisuuden diginäkyvyys keskitettiin Iltalehti.fi-sivustolle.
    • Desktop paraati-tapetti -kampanjat
    • Mobiili paraati-kampanjat liikkuvalla kuvalla
    • IL-TV preroll-videot
    • Sisältömarkkinointia:
      • Jalkapallon EM-kisat: 4 artikkelia eri maiden fanikulttuureista
      • Rion olympialaiset: olympia-teemainen testi
      • Lisäksi kohdennettiin retargeting-mainontaa sisältömarkkinointiartikkeleita lukeneille

Tulokset

Kolmessa neljästä kisaeväästä myyntitavoitteet ylitettiin reilusti!

”Sisältömarkkinointi tuki vahvasti urheiluteemaamme ja syvensi kampanjaa entisestään. Saimme potentiaalisia asiakkaita viettämään aikaa sisältöjemme parissa ja samalla kerrottua omista vahvuuksistamme penkkiurheilijan eväskauppana ja helpoista ja nopeista kisaeväistämme.”

– Senior Marketing Manager Henrik Wahlfors / Suomen Lähikauppa Oy

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>