ILTALEHTI

TUNNE ILTALEHTI, TUNNE MAHDOLLISUUS VAIKUTTAA VALTA­KUNNALLISESTI

Iltalehti on Suomen suurimpia uutismedioita, sekä monipuolinen lifestyle-media, joka tavoittaa miljoonia suomalaisia joka viikko.

0 Milj.

DIGIKÄYTTÄJÄÄ JOKA VIIKKO.

Lähde: Mind Kuluttaja tammi-kesä 2024

Iltalehti yhdistää ajankohtaiset uutiset, ilmiöt, urheilun ja viihteen koukuttavaksi kokonaisuudeksi, jossa suomalaiset viihtyvät ja sitoutuvat sisältöihin vuorokauden ympäri. Se on nopea, rohkea ja ajassa elävä uutismedia, joka tuo esiin puheenaiheet ja rikastaa keskustelua syvällisillä analyyseillä ja laadukkailla erikoissisällöillä.

Mainostajalle Iltalehti tarjoaa laajan tavoittavuuden ja tarkasti kohdennettavan näkyvyyden laadukkaassa mediaympäristössä. Viikoittain se tavoittaa 2,8 miljoonaa suomalaista digissä ja printissä, yhdistäen koko maan kattavan yleisön ja dataohjatun kohdentamisen.

Tunne vaikuttavasi siellä,
missä puheenaiheet syntyvät

Laaja ja aktiivinen yleisö

Viikoittain 2,7 miljoonaa suomalaista kuluttajista päättäjiin.

Viikoittain 2,8 miljoonaa suomalaista
kuluttajista päättäjiin printissä ja digissä.

Sitouttava ja vaikuttava sisältö

Uutiset, ilmiöt ja analyysit, jotka pitävät yleisön äärellään pidempään.

Kohdennettua näkyvyyttä

Dataohjatut ratkaisut takaavat, että viestisi tavoittaa oikean kohderyhmän.

Vastuullinen mediaympäristö

Laadukas ja luotettava kotimainen media vahvistaa brändisi uskottavuutta.

Monipuoliset mainosratkaisut

Display, video, natiivimainonta ja sisältömarkkinointi optimoituna saavuttamaan tavoitteesi.

Iltalehti tavoittaa suomalaiset

VERKKOTAVOITTAVUUS

0 Milj.

ILTALEHTI TAVOITTAA

0 %

SUOMALAISISTA

ILTALEHTI DIGI 7 PV
+
1 X PRINTTI

0

LUKIJAA PRINTISSÄ PÄIVÄN AIKANA

0

LUKIJAA PRINTISSÄ VIIKON AIKANA

Noin 0 Milj.

VIDEOKÄYNNISTYSTÄ VIIKOSSA

Lähde: MindKuluttaja tammi-kesä 2024 Kuluttaminen, vapaa-aika ja mediat KMT 2024 painettu + näköislehti, Videot GA 2024 ka.

VAHVA TAVOITTAVUUS NIIN VALTAKUNNALLISESTI KUIN ALUEELLISESTI

Yleisöt

Uutisia, puheenaiheita ja vinkkejä automaailmasta ja liikenteestä, testejä, koeajoja, videoita ja mielipiteitä.​

Tuoreimmat uutiset digi- ja pelialalta. Bitti esittelee ja testaa myös uusia tuotteita sekä neuvoo erilaisten digitaalisten palveluiden käytössä.

Hyvä olo haluaa parantaa naisten hyvinvointia arjessa, sisällöissä mm. treeni, ruokavalio, ihmissuhteet, mieli ja keho.

Käsittelee omaa rahankäyttöä, säästämistä, kuluttamista ja ylipäätään oman talouden hallintaan liittyviä sisältöjä.

Matkailu-uutisia, vinkkejä suomalaisten suosikkikohteisiin, matkailuinsipiraatiota.

Ajankohtaiset uutiset, monimuotoinen juttutarjonta aina kasvatuksesta perhe-elämän vinkkeihin, perheen lemmikkejä unohtamatta. Perhe on kiinni tämän ajan ilmiöissä.

Runsas, nopea ja viihdyttävä ruokapalvelu. Nopeaa arkiruokaa ja parempaa viikonloppuruokaa, ruokatrendit, ajankohtaisia ruokamaailman uutisia ja puheenaiheita.

Iltalehden Sää-osio ja IL Paras Sää –sovellus mobiilissa tarjoavat käyttäjille Forecan, Ilmatieteen laitoksen sekä norjalaisen Yr.no:n tiedot​.

Ajankohtaisia uutisia, vinkkejä terveelliseen elämään ja itsestä huolehtimiseen, ratkaisuja ongelmiin, rohkaisevia ja samastuttavia tositarinoita​.

Suomen suurin muodin ja kauneuden uutissivusto​. Muotimaailman uutiset, tärkeimmät trendit, kätevimmät vinkit ja halutuimmat tuotteet.

Iltalehden eri aihepiirien videosisältöjä julkaistaan Iltalehti Videot -osiossa.

Asumisen ja sisustamisen trendit, uutiset ja puheenaiheet. Kodinhoitovinkkejä, ideoita pihaan ja puutarhaan, myös uutismaisempaa sisältöä asuntokaupasta.

Iltalehden TV-ohjelmaopas, joka tarjoaa kaikkien kanavien ja kanavapakettien ohjelmatiedot.

Lähde: Mind Kuluttaja tammi-joulu 2021 Kuluttaminen, vapaa-aika ja media

Lähde: Mind Kuluttaja 2022, *KMT 2024

Olipa kohderyhmäsi laaja tai tarkasti rajattu segmentti, Iltalehden eri osiot tarjoavat oikean kontekstin viestillesi tavoittaen sitoutuneet lukijat.

Uutiset & ajankohtaiset

Uutiset, politiikka, urheilu, talous ja ilmiöt pitävät lukijat mukana läpi päivän ja tavoittavat ajankohtaista ja luotettavaa journalismia seuraavat suomalaiset.

Lifestyle & viihde

Iltalehden lifestyle-sisällöt tavoittavat yleisöt joita kiinnostaa muoti, hyvinvointi, asuminen, matkailu ja perhe-elämä. Kohderyhmänä erityisesti naiset ja alle 45-vuotiaat.

  • Tyyli.com – Suomen suurin muodin ja kauneuden uutissivusto, joka seuraa trendejä ja nostaa ajankohtaisimmat ilmiöt esiin.
  • Hyvä olo – Treeni, ravinto, mielenterveys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi.
  • Pippuri.fi – Ruokasisältöjen ykköspaikka. Arjen nopeat reseptit, ruokatrendit ja ajankohtaiset puheenaiheet.
  • Asuminen – Sisustus, asuntokauppa, kodinhoito ja puutarha-asiat yhdessä paketissa.
  • Matkailu – Uutiset, matkavinkit ja inspiraatiota suomalaisten suosikkikohteisiin.
  • Perhe – Monipuoliset sisällöt kasvatuksesta perhe-elämän vinkkeihin ja ajankohtaisiin ilmiöihin.

Autoilu & liikenne

Tavoittaa autoista ja liikkumisesta kiinnostuneet, alan ammattilaiset ja auton ostoa suunnittelevat yleisöt.

Teknologia & talous

Tekniikka, digipalvelut ja taloudenhallinta kiinnostavat asiantuntijayleisöjä ja kuluttajia.

  • Digi & tekniikka – Tuoreimmat uutiset, testit ja vertailut laitteista ja digipalveluista.
  • Raha – Talouden hallinta, säästäminen ja kuluttamisen trendit suomalaisten arjessa.

Viihde & vapaa-aika

Iltalehden viihdekattaus tavoittaa yleisöt jotka seuraavat uutisia, analyysejä ja syväsukelluksia viihteen ja kulttuurin maailmasta.

  • Telkku.com – Suomen laajin TV-opas, joka nostaa puhuttavimmat ohjelmat esiin.
  • TV & leffat – Suosikkiohjelmat, elokuvauutiset, arvostelut ja kulissien takaiset tarinat.

Mobiili- ja videokäyttäjät

Tavoita laajat yleisöt kännykkä kädessä. Iltalehden mobiili- ja sovelluskäyttäjät ovat erityisen sitoutuneita. Sovelluksen käyttäjät muodostavat 39 % Iltalehden kokonaisliikenteestä, ja yli 80 % kaikesta liikenteestä tulee mobiililaitteista.

  • IL Video – Uutisvideot, studiotuotannot ja hyötysisällöt. Viikossa 7 miljoonaa videon katselua ja yli 1,4 miljoonaa päätelaitetta.
  • IL-palat – Tiivistää tärkeimmät puheenaiheet, kiinnostavat yksityiskohdat ja visuaalisesti vahvat sisällöt mobiilioptimoidusti.

 

SINUA PALVELEVAT HENKILÖKOHTAISESTI OMA ALMA-TIIMISI

Almalla saat käyttöösi asiantuntevan asiakastiimin, joka auttaa löytämään oikeat ratkaisut. 

Meidän kanssamme saat muutakin kuin mainostilaa, saat aidon markkinoinnin kumppanin.


Ota yhteyttä

INSPIROIDU KANSSAMME

Digimarkkinointi

Digitaalisen markkinoinnin hyödyt  Digimarkkinoinnilla on mahdollista tavoittaa laaja yleisö Digitaalinen markkinointi mahdollistaa asiakkaiden tavoittamisen käytännössä ympäri […]

Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta

Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos […]

Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa

Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset […]

Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt

Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja […]

Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?

Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. […]

Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan

Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu. Nimittäin sanomalehti. Kaikenlaisten valeuutisten yleistyessä […]

Isoja uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen

Digitaalinen mainonta vaikuttaa myös sinun yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Me aloitamme digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen […]

Tiedätkö, millainen asiakkaasi ostopolku on?

Asiakkaan ostopolku kulkee usein tarpeen tiedostamisesta ja harkinnasta ostopäätökseen. Mitä muuta asiakkaan ostopolulla tapahtuu ja […]

Kannattaako kesällä mainostaa?

Ajatteletko sinäkin, että kesällä mainoskampanjat eivät kannata, koska ”kaikki ovat lomalla”. Kesä on erinomaista aikaa […]

Viisi keinoa löytää ostavia asiakkaita

Tuhannet tykkäykset somessa eivät auta, jos ne eivät tuo rahaa kassaan. Toisin sanoen jokaista käytettävissä […]

Vau! – Vaikuttava liikkuva kuva

Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, liikkuva kuva kertoo vielä enemmän. Video sopii erinomaisesti […]

Suosituksia ja näkökulmia automainontaan

Automarkkinalla tapahtuu nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Muun muassa autojen uudet käyttövoimat ja omistamisen muodot […]