Näin tavoitat ajankohtaiset yleisöt

Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa

Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso vinkit, miten erottua joukosta ja tehdä näkyvää mainontaa.

Nyt on mainio hetki tavoittaa ostohaluinen yleisö

Vuoden viimeisiin kuukausiin mahtuu paljon juhlia ja tapahtumia: syysloma, halloween, isänpäivä, Black Friday, itsenäisyyspäivä sekä useammalle viikolle jakautuva pikkujoulukausi, huipennuksena tietysti joulu sekä uudenvuodenjuhla.

Sekä kuluttajat että yritykset ovat nyt aktiivisesti liikkeellä. Kysyntää riittää kaikenlaisista juhlatarvikkeista ja -tiloista juhlapukeutumiseen, majoittumiseen ja matkailuun sekä lahjoihin ja muistamisiin.

Monelle mainostajalle tämä tarkoittaakin pitkää sesonkikautta, jolloin on mainio hetki mainostaa ja tavoittaa ostohaluinen yleisö. Kimallusta tärkeämpää on se, että mainoksesi näkyy otolliselle yleisölle eli juuri heille, jotka ovat kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista. Nyt on siis mainostajan paikka tavoittaa oikeat yleisöt oikeaan aikaan ja oikealla viestillä. Ja sehän onnistuu digimainontaa oikein kohdentamalla.

Mitä tarkoittaa kohdentaminen? Kohdentaminen on digimainonnan A ja O

”Silmät ja korvat auki, ettei mene hyvä tarjous ohi”

Kuluttajat ovat oppineet, että loppuvuosi on hyvien tarjousten aikaa, joten niitä osataan jo odottaa. Eikä kysyntä rajoitu vain tähän hetkeen. Monenlaisia hankintoja tehdään jopa jo ensi kesää silmällä pitäen, joten nyt on hyvä aika saada kiinnostunut asiakaskunta heräteltyä juuri sinun tarjontasi pariin. Pidä siis yrityksesi tuotteet ja palvelut näkyvillä ja asiakkaidesi mielessä ostosesongin alkaessa ja sen aikana.

Vuosi on täynnä mielenkiintoisia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaasi oikeassa mielentilassa. Jos juuri nyt ei ole täydellinen hetki yrityksellesi näkyä, kannattaa napata kohdentamisen vuosikellosta vinkit kiinnostaviin sesonkeihin ja teemoihin joilla tavoitat asiakkaasi läpi vuoden.

Miten erottua joukosta ja pärjätä kilpailussa?

Erottuuko joukosta se, jonka mainos välkkyy kirkkaimmin? Et onneksi tarvitse mainontaasi aina kimallusta tai säihkettä, vaan runsaasta tarjonnasta erottuakseen mainonta kannattaa kohdentaa omalle, sopivalle yleisölle.

Näin tavoitat tarjoushaukat, juhlijat, lomailijat ja ”jouluttajat”

On monta tapaa kohdentaa mainontaa ja tavoittaa sopiva yleisö. Näille erityisille kohderyhmille voi viestiä sopivalla viestillä esimerkiksi hyvistä loppuvuoden tarjouksista ja uutuuksista.

  • Mainontaa voi kohdentaa sen mukaan, mistä yleisö on kiinnostunut.
    Voit tavoittaa muun muassa juhlista, ruoasta ja juomasta sekä muodista ja tyylistä kiinnostuneet kohderyhmät. Voit tavoittaa myös esimerkiksi alennuksista kiinnostuneet ”tarjoushaukat”, viihde-elektroniikasta kiinnostuneet tai erilaisten harrastusten parissa aikaa viettävät.
  • Kohdentaminen elämäntilanteen tai iän mukaan.
    Mainontaa voi kohdentaa myös erilaisissa elämäntilanteissa oleville tai tietynikäisille kohderyhmille.
  • Kohdentaminen tietyn aihepiirin mukaan.
    Kontekstiin kohdentamalla mainonta näkyy tiettyyn aiheeseen liittyvän sisällön yhteydessä, esimerkiksi ruoka-aiheisissa sisällöissä. Jouluun liittyvien sisältöjen lukijoiden määrä luontaisesti kasvaa, mitä lähemmäksi juhlapyhää mennään, joten yleisöä on hyvin tavoitettavissa. 

Vinkki: Display-mainontaa voi kohdentaa tarkasti

Me löydämme sinulle sopivan yleisön!

Onko mielessäsi ajankohtainen kampanja nyt, kun ostohaluinen yleisö on liikkeellä? Me kerromme mielellämme siitä, miten mainontaa kohdentamalla voit tavoittaa juuri sinun tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneen yleisön. Ota yhteyttä niin aloitetaan!

Lue seuraavaksi:

Käytetty auto kiinnostaa, kuluttajien hintatietoisuus korkealla 

Suomalaiset ovat jälleen aktiivisesti autokaupoilla, ja suurin kiinnostus kohdistuu käytettyihin autoihin. Hintatietoisuus ja talouden epävarmuus […]

Tulevaisuuden organisaatiot rakentuvat ihmisen ajattelun ja tekoälyn ekosysteemille 

Alma Median ja IAB:n tekoälyaiheisessa seminaarissa teknologiayrittäjä Maria Ritola haastoi ajattelemaan tekoälyä uudella tavalla: menestys […]

Koulutusvalinnat tehdään digissä – oletko mukana vaikuttamassa? 

Nuorten ja aikuisten koulutusvalinnat tapahtuvat yhä vahvemmin verkossa. Päätöspolku on digitaalinen, ja oikea-aikainen näkyvyys ratkaisee. […]

State of Programmatic: Globaalit trendit ja kasvun ajurit ohjelmallisessa mainonnassa

Ohjelmallinen mainonta jatkaa vahvaa kasvuaan maailmalla, vaikka avoimen internetin kehitys on hidastunut. Uudet kanavat, laadun […]

B2B-markkinointi nyt – tekoäly, monimutkaistuvat ostoprosessit ja markkinoinnin uusi rooli 

B2B-markkinointi on monella tapaa murroksessa. Ostoprosessit ovat monimutkaistuneet, päätöksentekijöiden määrä kasvanut ja digitaaliset kanavat ovat […]

Poliittisen mainonnan pelisääntöihin päivitys – Mitä mainostajan on hyvä tietää?

EU:n uusi poliittisen mainonnan avoimuusasetus astuu voimaan lokakuussa. Poliittinen mainonta ei jatkossakaan ole kiellettyä, mutta sen […]

Näin mittaat lyhytvideomainonnan onnistumista – kolme kriittistä mittaria

Videomainonta kasvaa vauhdilla, mutta miten voimme varmistua, että investointi tuottaa tulosta? Alma Median Miika Luoma […]

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]