Luovien mainosratkaisujen ja sisältömarkkinoinnin yhdistelmä Iltalehdessä kasvatti myyntiä ja tunnettuutta
Pilot FriXion Clicker Ball ja Point ovat uudelleentäytettäviä ja poispyyhittäviä mustekyniä. Kynät sopivat erinomaisesti luonnosteluun ja esimerkiksi ristisanatehtäviin. Ne eivät sovi virallisiin asiakirjoihin. Pilot FriXion -kynissä käytetään thermosensitiivistä mustetta, joka häviää 60 plusasteessa ja palaa takaisin näkyviin kymmenessä miinusasteessa. Kynissä on kiinni kumi, jolla mustejälki voidaan pyyhkiä pois.
Pilot toteutti Iltalehdessä loppukesästä 2020 Back to school -kampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa FriXion- tuotesarjan ja täyttösäiliöiden tunnettuutta ja myyntiä koulujen alun aikana.
Näkyvyyttä brändille ja tuotteen ominaisuuksille
Alman mediamyynnin yhteyshenkilöt olivat alusta asti mukana kampanjan suunnittelussa. Kampanjan kokonaissuunnittelusta vastasi sisältö- ja viestintätoimisto Era Content. Era Content suunnitteli ja toteutti kampanjan natiivimainonnan.
”Ehdotimme asiakkaalle monenlaista luovaa kokonaisuutta displayn puolella, sparrailimme vaihtoehtoja yhdessä ja lopulta löysimme kampanjaan erityisen hyvin sopivan ratkaisun.” kertoo Alma Mediaratkaisujen luova suunnittelija Kimmo Kuusisto.
Kampanjakokonaisuudessa julkaistiin Iltalehden Perhe-osiossa kolme sisältömarkkinointiartikkelia, joissa kerrottiin FriXion -tuoteperheen käyttökohteista ja ominaisuuksista. Lisäksi kampanjaan sisältyi display-näkyvyyttä Iltalehden mobiilissa ja desktopissa. Display-kampanjassa hyödynnettiin luovia mainosratkaisuja, joissa yhdistettiin video ja interaktiivinen elementti taktisella kulmalla. Samassa mainosformaatissa näytettiin brändivideo, jossa korostettiin tuotteen ominaisuuksia ja ohjattiin taktisella swipe-toteutuksella viikoittain vaihtuvaan jälleenmyyjän verkkokauppaan.
Pilot_Frixion_desktop
Pilot_Frixion_mobile
Kampanjassa julkaistut sisältömarkkinointiartikkelit:
Juhanin, 38, kunnianhimoinen mökkiprojekti piirtyy paperille lasten nukkuessa: ”Minussa elää pieni insinööri”
Katso, miten Emma koristelee ja hyödyntää upeaa bujoaan
Kuinka hävittää ja sitten palauttaa mustekynän teksti – kokeilimme saunassa ja pakastimessa!
Kampanja saavutti hyvät tulokset:
”Tavoitimme Iltalehden kautta valtakunnallisen kohderyhmämme tehokkaasti. Saimme viestittyä tuotteen ominaisuuksista ja tuotua brändiä esille. Sisältömarkkinointiartikkelit kiinnostivat ja keräsivät lukijoita erinomaisesti. Ne olivat luonteva tapa kertoa tuotteidemme ominaisuuksista eri kohderyhmille käyttäjäystävällisesti. Mobiilissa ja desktopissa käytetyt luovat mainosratkaisut saivat lukijat viettämään aikaa brändin parissa. Olimme erityisen iloisia ja tyytyväisiä, että asiakkaidemme ulosmyynti kasvoi ja että yhä useammat kuluttajat löysivät Frixion- tuotesarjan.
Almasta ehdotettiin meille uudenlaista luovaa ratkaisua. Olemme tyytyväisiä, että lähdimme kokeilemaan, sillä tulokset olivat erinomaiset. Yhteistyö Alman kanssa oli sujuvaa ja ammattitaitoista, niin sisältömarkkinoinnin kuin display-kampanjan osalta. Pidin hyvänä ratkaisuna, että myös luova suunnittelu oli mukana alusta alkaen. Kampanjakokonaisuuteen sisältyi lukuisia eri aineistoversioita, johtuen viikoittain vaihtuvasta taktisesta osuudesta, joka ohjasi eri jälleenmyyjien verkkokauppaan. Alma vastasi display-aineistojen tuotannosta ja aineistoversioiden hallinnasta, kaikki tehtiin meille helpoksi ja vaivattomaksi.”
– Pia Häkkinen, Country Manager Finland, Baltic Countries, Pilot Nordic AB