Alma Media > Mainostajat > Caset > Alma Businessmediat > LeaseGreen

LeaseGreenin blogi Kauppalehdessä tavoitti oikeat yleisöt

Kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen ratkaisuja tarjoava LeaseGreen aloitti keväällä 2018 sisältömarkkinoinnin Kauppalehden blogeissa.

Toteutuksella haluttiin paitsi kasvattaa yrityksen tunnettuutta, myös nostaa keskusteluun ajankohtaisia aiheita sen toimialalta.

Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen ja keskustelun herättäminen

Kampanjanäkyvyyttä suunnitellessaan LeaseGreen asetti päämääräkseen yrityksen tunnettuuden kasvattamisen. Myös LeaseGreenin asiantuntijaroolia sille keskeisten teemojen, kuten teollisuuskiinteistöjen energiaratkaisujen ja taloyhtiöiden lämmitysratkaisujen, ympärillä haluttiin vahvistaa. Asetettuihin tavoitteisiin päätettiin pyrkiä ottamalla rohkeasti mutta älykkäästi kantaa ja herättelemällä keskustelua valituista aiheista yritykselle tärkeiden kohdeyleisöjen keskuudessa.

Ratkaisuna blogi Kauppalehdessä

Parhaaksi ratkaisuksi tavoiteltujen tulosten saavuttamiseen valikoitui Kauppalehden verkkosivustolla toteutettava blogi, jonka kautta LeaseGreen pääsi nostamaan esiin toivomiaan aiheita ja samalla terävöittämään profiiliaan oman alansa asiantuntijana.

Energiaremontti-nimellä julkaistun blogin kirjoitusten kautta käsiteltiin tehokkaisiin energiaratkaisuihin kytkeytyviä ajankohtaisia teemoja.

Kirjoituksia julkaistiin kaikkiaan neljä, joista yksi oli LeaseGreenin talous- ja rahoitusjohtaja Juho Rönnin, ja kolme toimitusjohtaja Tomi Mäkipellon kirjoittamia. 

BlogikirjoitusJulkaistuLukukerrat
(sivun katselut)
Eri lukijat
(uniikit sivun katselut)
Ilmastovouhotus, toinen näkökulma15.10.20183 082
2 911
Energiatehokkuus on kova keino tehtaan tuloskunnon parantamiseen25.6.2018648
616
Maalämmön pääkallonkuvat – kuuden pointin tarkistuslista lämmönlähteen vaihtoon13.4.20188 458
8 100
Kiinteistö irti kaukolämmöstä – kannattaako energiaremontti?2.3.20187 852
7 393

 

Haluttu kohderyhmä tavoitettiin juuri oikeassa mediaympäristössä

Mahdollisimman suurien lukijamäärien sijaan kampanjan tuloksia arvioitiin tarkastelemalla mainostajalle relevanttien yleisöjen tavoittamista. Hyvänä esimerkkinä tästä LeaseGreenin viestintäjohtaja Terho Puustinen nostaa esiin kesäkuussa julkaistun, tehtaiden energiatehokkuutta käsitelleen kirjoituksen: ”Kirjoituksella halusimme tavoittaa erään merkittävistä kohderyhmistämme, teollisuuden tuotantolaitosten johtajat ja päälliköt. Kohderyhmän ollessa jo alun perinkin pieni, kirjoitukselle ei tavoiteltukaan maksimaalisia lukijamääriä, vaan juuri oikean yleisön tavoittamista, missä onnistuimmekin hyvin”, Puustinen tarkentaa.

Kaiken kaikkiaan Kauppalehti osoittautui LeaseGreenin blogille erinomaiseksi julkaisukanavaksi. Suurten massojen sijaan tavoitettiin juuri mainostajalle relevantit lukijat laadukkaassa mediaympäristössä.

Terho_Puustinen_LeaseGreen

 

”Kauppalehti on osoittautunut meille erinomaiseksi kumppaniksi. Sen tarjoama mediaympäristö tavoittaa juuri oikeat ihmiset, ja blogikirjoitustemme pitkät lukuajat kertovat myös kohtaamisten korkeasta laadusta.
Terho Puustinen – Viestintäjohtaja, LeaseGreen Oy

Sinullekin menestystarina?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>