Alma Media > Mainostajat > Caset > Mainostajalle > Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy ja asentaa lämmitys- viilennys- ja ilmanvaihtoratkaisuja kaikkiin tiloihin, koteihin ja yrityksiin. Ilmalämpöpumppujen myyntiä vauhditettiin erinomaisin tuloksin poikkeukselliseen ajankohtaan toteutetuilla digikampanjoilla Alman kanavissa.


Black Friday -kampanja vauhditti varaston muuttotyhjennystä

Innoairin tavoitteena oli saada myytyä varasto tyhjäksi ilmalämpöpumpuista toimitilojen muuton vuoksi.

Niinpä marraskuussa 2023 Alman digiverkostossa toteutettiin nopeaan myyntiin tähtäävä Black Friday -kampanja, joka kohdennettiin alueellisesti Vantaalle Innoairin myymälän vaikutusalueelle. Kampanja ajoitettiin muutamalle päivälle, jolloin saatiin hyödynnettyä Black Fridayn tuomaa nostetta. Mainosratkaisuksi valittiin digikokosivu, jolla saa tehokkaasti herätettyä huomiota ja näkyvyyttä viestille suurella mainospinnalla.

Ajankohtana loppuvuosi on ilmalämpöpumppujen markkinoinnille poikkeuksellinen, joten kampanja erottui myös ajoituksen osalta tavanomaisesta.

Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan. Tarjouksen voimassaolopäivinä myymälän oven takana oli jonoa ennen avaamista ja lähes kaikki varastossa olleet tuotteet saatiin myytyä loppuun!

Sisältömarkkinointi vahvisti tunnettuutta myös epätyypillisenä ajankohtana

Innoairilla oli lisäksi tarve kasvattaa lämmitys- ja viilennyskäyttöön myytävien ilmalämpöpumppujen tunnettuutta, saada aikaan kysyntää pidemmällä aikavälillä ja uusia liidejä. Tähän tarpeeseen sopi erinomaisesti sisältömarkkinoinnin natiiviartikkeli Iltalehdessä.

Natiiviartikkeli kohdennettiin Iltalehdessä alueellisesti pääkaupunkiseudun, Kirkkonummen ja Pirkanmaan alueille. Kohderyhmänä olivat omassa asunnossa asuvat kyseisillä alueilla.
Natiiviartikkeli julkaistiin joulukuussa 2023 ja artikkelille tehtiin uudelleennosto tammi-helmikuulle 2024. Kulunut syksy oli ollut ilmalämpöpumppujen myynnissä haastava Black Fridayn tyhjennysmyyntiä lukuun ottamatta, joten jotain piti tehdä toisin. Ajankohtana vuodenvaihde oli poikkeava, sillä tyypillisesti tuotteita markkinoidaan kevään ja syksyn välillä. Aihe selkeästi kiinnosti lukijoita ja toi suoria liidejä, jotka johtivat nopeaan kauppaan.

Natiiviartikkelin tuotannosta vastasi Alma Brand Studio.

Iltalehdessä julkaistun natiiviartikkeli voit lukea täältä


”Kampanja oli menestyksekäs ja kaikki hoitui Alman kanssa sujuvasti. Kampanja laadittiin yhteistyössä yhteyshenkilömme Thomaksen kanssa. Natiiviartikkelin kuvat, haastattelut sekä aineistot koottiin ennen julkaisua hyväksyttäväksi Alman toimesta. Yrittäjänä koin kokonaisuuden helpoksi toteuttaa.”

– Peter Sandberg, Innoair Oy

”Kampanja toimi erinomaisesti. Toimivan ratkaisun ei tarvitse aina olla suuri investointi. Pienemmälläkin budjetilla saadaan räätälöityä asiakkaan tarpeisiin sopiva kampanja ja voidaan saavuttaa loistavia tuloksia.”

– Thomas Hirn, asiakkuusjohtaja, Alma Media

Oikein suunniteltu kampanja onnistuu myös sesongin ulkopuolella

Digikokosivu tarjoilee suurta mainospintaa, ja se sopii erinomaisesti kun halutaan herättää huomiota ja haetaan esimerkiksi buustia myyntiin.

Sisältömarkkinoinnin natiiviartikkeli toimii erinomaisesti silloin, kun halutaan vahvistaa tunnettuutta, syventää viestiä ja kertoa tuotteista tarkemmin. Oikein rakennetun sisällön avulla saadaan herätettyä lukijoiden kiinnostus ja saadaan heidät viettämään aikaa viestin parissa, olipa sesonkiaika tai ei.

Me autamme sinua valitsemaan mainosratkaisun tavoitteesi mukaan.

Ota yhteyttä mediamyyntiin