Helsingin Golfklubi: mobiilimainonta Kauppalehdessä sai aikaan 7300 % mainontaan sijoitetun pääoman tuottoa
Suomen vanhin golfseura, Helsingin Golfklubi, asetti joulukuussa 2018 tavoitteekseen kolmensadan uuden jäsenen rekrytoinnin. Kauppalehden mobiilissa pyörineellä mainoskampanjalla tavoitettiin juuri oikea kohdeyleisö juuri oikeaan aikaan, ja kampanjan generoima myynti nousi yli 70 -kertaiseksi mediapanostukseen nähden. Kampanjan ROAS eli mainontaan sijoitetun pääoman tuotto, nousi huikeaan 7300 prosenttiin.
Tavoitteena 300 uutta jäsentä
Joulukuussa 2018 Helsingin Golfklubi päätti avata seuran ovet kolmellesadalle uudelle jäsenelle. Mainoksien pääviesteiksi nostettiin pääkaupunkiseudun golffareiden oman ajan arvostaminen, sillä Talin kentän valttikorttina on sen keskeinen sijainti vain seitsemän kilometrin päässä Helsingin keskustasta.
Ratkaisuna mobiilikampanja Kauppalehdessä
Rekrytointikampanja toteutettiin Kauppalehden mobiilissa näyttävällä ja isolla mainospinnalla. Kampanja kohdennettiin alueellisesti pääkaupunkiseudulle jouluna ja välipäivinä 2018. Mediavalinnassa korostettiin halutun kohderyhmän tavoittamista. Kauppalehden yleisö olikin juuri Helsingin Golfklubin potentiaalista asiakaskuntaa. Myös kampanjan ajoittaminen vapaapäiville varmisti kohdeyleisön tavoittamisen juuri oikealla hetkellä tulevan kesäkauden vapaa-ajan hankintoja ajatellen. Valitussa mediaympäristössä ei myöskään ollut kilpailijoita samalta toimialalta. Mainosnäytöt uudelleenkohdennettiin Alman verkostossa, mikä vahvisti viestin vaikuttavuutta.
Kampanjan tavoitteet saavutettiin yli odotusten. Kaikki jaossa olleet 300 jäsenyyttä myytiin tavoiteajassa.