Halpa-Halli polkupyörämalliston lanseeraus
Lanseerauskampanjassa hyödynnettiin uutta rich media –työkalua
Kokkolan Halpa-Halli toteutti Iltalehden kanavissa uudistuneen polkupyörämalliston lanseerauskampanjan.
Asiakas koulutettiin ennen kampanjan alkua Alma Visuals (Celtra) online rich media –työkalun, käyttöön. HTML5-pohjaisella Alma Visuals (Celtra) -työkalulla asiakas voi luoda kätevästi näyttäviä rich media toteutuksia sekä itse reaaliaikaisesti päivittää kampanjan viestiä ja vaihtaa aineistoja tarpeen mukaan.
Kampanja toimi yli odotusten ja mainontaa on jatkettu pitkin kevättä.
Yksinkertainen ja aktivoiva viesti kohdennettuna myymäläpaikkakunnille
Kampanjan tavoitteet ja kohderyhmä
- Tavoitteena oli kertoa Halpa-Hallin uudistuneesta Xtreme-polkupyörämallistosta.
- Mainonta kohdistettiin Halpa-Hallin myymäläalueelle
Luova ratkaisu
- Mainoksessa nostettiin esille malliston suosituimmat mallit: Hilma ja Legend.
- Videopohjainen ratkaisu mobiilissa mahdollisti polkupyörien yksityiskohtaisemman esittelyn.
Mediaratkaisu
Paikkakuntakohtainen kohdennus Halpa-Hallin myymäläpaikkakunnille
- Iltalehti.fi desktop: panoraama + dynaaminen tapetti
- Iltalehden mobiili: Alma Visualsilla (Celtra) toteutettu videoparaati mobiilissa
- Yksinkertainen ja aktivoiva viesti toimii niin kännykässä kuin tietokoneella
- Lisäksi 4-sivuinen painokoneliite Iltalehden välissä
Iltalehti on luottoyhteistyökumppanimme verkkomainonnassa!
Tulokset
- Kampanja tavoitti hyvin halutun kohderyhmän.
- Klikkiprosentit mobiilimainoksessa olivat Iltalehden kampanjavertailussa ennätykselliset: 2,89%.
- Painokoneliitteestä pidettiin ja se luettiin tarkkaan.
- Liite aktivoi lukijoita asioimaan Halpa-Hallissa.
”Iltalehden tavoittavuus verkossa on vailla vertaa ja uuden malliston lanseerauksessa voidaan olla varmoja siitä, että viesti löytää perille. Kohderyhmäanalyysien ja kampanjoiden raporttien pohjalta olemme yhdessä Iltalehden kanssa löytäneet meille toimivimmat mainosformaatit sekä desktopissa että mobiilissa – tuloksena tästä ennätykselliset klikkiprosentit mobiilissa.
Lisäksi mahdollisuus toteuttaa mainoksia Alma Visuals (Celtra) -alustalla antaa meille joustavuutta ja mahdollistaa aineiston vaihtamisen lennosta myös kesken kampanjan. Iltalehti on meidän luottoyhteistyökumppanimme verkkomainonnassa. Suosittelemme!”
– Kaj Kiviniemi, web-asiantuntija / Kokkolan Halpa-Halli Oy
Web-asiantuntija Kaj Kiviniemi (vas), markkinointipäällikkö Juha Hakala / Kokkolan Halpa-Halli Oy