Uudenlainen lähestymistapa ja saumaton tiimityö toivat Dressmannin kampanjoille erinomaiset tulokset
Dressmann lähti kokeilemaan uudenlaista konseptia kevään ja syksyn 2018 kampanjoinnissa. Tyyli.comissa julkaistun sisältömarkkinointikampanjan tuotannosta vastasi Alma Luovat Ratkaisut ja kampanjan kuvissa esiintyneet mallit olivat Dressmannin myymälöiden omaa henkilökuntaa. Kampanja tavoitti huikean lukijamäärän ja uudenlaiseen lähestymistapaan oltiin erittäin tyytyväisiä.
Kampanjan tavoitteet
Kampanjan avulla haluttiin tuoda taktisen kampanjaviestin rinnalle kerronnallisempi tapa tutustuttaa ihmiset Dressmann-brändiin ja -tuotteisiin. Tavoitteena oli kertoa tuotteista henkilökunnan omin sanoin ja osoittaa inspiroivalla ja rennolla tavalla, että Dressmann pystyy pukemaan kaiken ikäiset miehet lähes mihin tahansa tilaisuuteen helposti, nopeasti ja ennen kaikkea tyylikkäästi.
Kampanjan mediaksi valikoitui Tyyli.com, jonka trendikäs mediaympäristö tukee hyvin kampanjan viestiä
Tyyli.com tavoittaa erinomaisesti muodista ja kauneudesta kiinnostuneen yleisön.
Tyyli.comissa julkaistiin huhti-joulukuun aikana kuusi erillistä sisältömarkkinointiartikkelia, joissa kaikissa Dressmannin tarjoamia asukokonaisuuksia esiteltiin eri-ikäisten miesten päällä. Artikkelien teemat ja asukokonaisuudet valittiin ajankohtaisten teemojen mukaan. Esimerkiksi toukokuussa keskityttiin valmistujaispukeutumiseen, kesäkuussa kesävaatteisiin ja loppuvuonna pikkujouluihin sekä lahjaideoihin.
Sisältömarkkinointiartikkelien tuotannosta ja kuvauksista vastasi Alma Luovat Ratkaisut. Kampanjan kuvissa haluttiin käyttää Dressmannin omaa henkilökuntaa, malleina esiintyneet miehet olivatkin Dressmannin myymälöiden työntekijöitä.
Sisältömarkkinointiartikkelit:
- Mies, heivaa vanha pukusi – nämä asut tekevät vaikutuksen naisiin juhlissa
- Ammattilaisen nyrkkisäännöt juhlaan – Nämä jokaisen miehen pitäisi lukea
- 6 vaatetta, jotka jokaisen miehen pitäisi ottaa käyttöön – tee se tänä kesänä
- Yllätä isä! Anna lahja, jota kaikki miehet tarvitsevat
- Näin pukeutuu pikkujoulujen kuumin mies
- Älä osta krääsää – näitä joululahjoja mies oikeasti toivoo
Artikkelit tavoittivat kohderyhmän ja niiden parissa viihdyttiin
Kaikki sisältömarkkinointiartikkelit tavoittivat kohderyhmän laajasti ja aihe kiinnosti selvästi lukijoita. Lukuajat olivat korkeita – artikkelien parissa viihdyttiin selvästi keskimääräistä pidempään. Artikkelien lukukerrat ylittivät odotukset. Esimerkiksi kesäpukeutumiseen liittyvää artikkelia luettiin yli 72 000 kertaa ja eri lukijoita oli yli 64 000. Myös joulukuun alussa julkaistua joululahja-aiheista artikkelia luettiin ensimmäisen viikon aikana yli 70 000 kertaa.
”Tämän tyylinen tapa kertoa meistä sekä tuotteistamme oli meille uusi ja mielenkiintoinen haaste, johon tartuimme mielellämme. Kampanjan toteutus niin sanotusti omin voimin ja omaa henkilökuntaamme käyttämällä oli alusta asti meille itsestään selvää. Toiveemme oli pystyä kertomaan meistä meidän tyylillä ja siinä mielestämme onnistuimme.
Tulokset ovat olleet todella rohkaisevan positiivisia ja osoittaneet sen, että ihmisiä kiinnostaa lukea asioista ajan kanssa, jos aihe vain on tarpeeksi kiinnostava. Olemme olleet todella tyytyväisiä jokaiseen artikkeliin ja saavuttamiimme tuloksiin. On ollut myös äärettömän hienoa ja mieltä lämmittävää kuulla tapauksista, joissa asiakkaamme ovat tunnistaneet artikkeleissa malleina toimineet henkilökuntamme jäsenet ja antaneet heille positiivista palautetta. Tällaiset esimerkit lisäävät onnistumisen tunnetta positiivisten lukujen lisäksi.
Yhteistyö Alman tiimin kanssa on ollut alusta asti saumatonta ja joustavaa. Kuvaukset, sisältöjen hionta ja aikataulujen sopiminen on kaikki sujunut hienosti. Koko projektin ympärillä on ollut positiivinen fiilis niin meidän organisaatiossamme kuin myös meidän ja Alman tiimin välillä. Avainsanat artikkeleiden toteutuksissa ovat olleet saumaton tiimityö sekä työn tekeminen pilke silmäkulmassa ja hymy huulessa.”