Alma Media > Mainostajat > Caset > Iltalehti > BMW

BMW tavoitti sähköistyvästä mallistosta kiinnostuneen yleisön ja sai lukijat harkitsemaan ostoa 

 

Suomessa autotoimialalla ladattavien hybridien ja sähköautojen osuus kasvoi vuoden 2020 aikana merkittävästi verrattuna edeltävään vuoteen. BMW on ollut jo pitkään edelläkävijä sähköistyvän malliston markkinoilla. Alman kanavissa toteutetun kampanjoinnin tavoitteena oli lisätä tietoisuutta BMW:n teknisestä edelläkävijyydestä sähköistyvän malliston markkinoilla ja uusista malleista.

Tietoisuutta sisältömarkkinoinnin keinoin  

Viestiä autoilun vastuullisuudesta, BMW:n pitkäjänteisestä kehitystyöstä sähköistyvän malliston markkinalla ja laajasta mallistosta tuotiin vuoden 2020 aikana toteutetussa kampanjassa esille sisältömarkkinoinnin keinoin. 

Sisältömarkkinointi tarjoaa mahdollisuuden kertoa laajemmin teknisistä ratkaisuista ja uusista malleista ja syventää viestiä lukijoita kiinnostavalla tavalla. 

Iltalehti.fi:n Autot -osiossa julkaistiin kampanjan aikana neljän sisältömarkkinointiartikkelin sarja:

Alma Talentin digimedioissa hyödynnettiin median sisältöä muistuttavia sisältödisplay-nostoja, joista ohjattiin BMW:n omille sivuille lukemaan lisää aiheista. 

Kampanja tavoitti autoilevan yleisön ja sai aikaiseksi harkintaa 

BMW:n Iltalehdessä ja Alma Talentin digimedioissa toteutettu sisältömarkkinointikampanja oli osa laajempaa pohjoismaista kampanjaa, joka tutkittiin kaikissa medioissa. Alman medioiden osalta tulokset olivat erinomaiset. Molemmat sisältömarkkinoinnin muodot, sekä sisältömarkkinointiartikkelit että sisältödisplay-nostot toimivat hyvin ja tavoittivat autoilevan yleisön. Tutkimuksessa ”muistaa nähneensä BMW:n sisältöjä kevään aikana” nousi erittäin korkealle molempien sisältömarkkinoinnin muotojen osalta. Sisältöjä kuluttaneissa lukijoissa korostuivat juuri ne BMW:hen liitettävät ominaisuudet edelläkävijyydestä, joista kampanjalla haluttiin viestiä. Myös ostohalukkuutta pystyttiin rakentamaan tehokkaasti sisältömarkkinoinnin keinoin, sisältöjä huomanneet lukijat nostivat BMW:n vahvemmin harkintalistalle. 

Hakala_Maria_BMW

 


”Sisältömarkkinoinnin keinoin toteutettu kampanja täytti sille asetetut tavoitteet. Tavoitimme Alman medioiden kautta autoilevan yleisön. Saimme kasvatettua tietoisuutta vauhdilla kasvavasta sähköistetystä mallistostamme ja nostettua BMW:n asemaa uuden auton ostajan harkintalistalla. Mainonta on tukenut hyvin myynnin vahvaa kasvua.”

Maria Hakala, Campaign and Event Manager, BMW Group Suomi

Sinullekin menestystarina ?

Ota yhteyttä mediamyyntiimme >>

Katso lisää asiakkaidemme onnistuneita caseja >>