Alma Median tekoälyinnovaatiot AI Gaalan kärkikolmikossa kahdessa kategoriassa
Alma Media Oyj 5.11.2025 Lehdistötiedote
ALMA MEDIAN TEKOÄLYINNOVAATIOT AI GAALAN KÄRKIKOLMIKOSSA KAHDESSA KATEGORIASSA
Kaksi Alma Median kehittämää, tekoälyyn pohjautuvaa palvelua, on valittu AI Finlandin AI Gaalan Top 3 -listalle kahdessa kategoriassa: vuoden innovatiivisin tekoälypilotti ja vuoden datahanke/datatalousinnovaatio.
Vuoden innovatiivisin tekoälypilotti -kategorian kärkikolmikkoon on yltänyt Jobly Vibes, joka on täysin uudenlainen tapa hakea kesätöitä. Jobly Vibessä perinteiset työpaikkailmoitukset muuttuvat tekoälyn avulla lyhytvideoiksi, joita työnhakija voi selata TikTokin tapaan. Nuoret tekevät uravalintoja yhä enemmän henkilökohtaisten mieltymysten ja työpaikan ilmapiirin perusteella, ja työnantajat pääsevät kertomaan kulttuuristaan aidosti ja houkuttelevasti.
Vuoden datahanke/datatalousinnovaatio -kategoriassa Top 3 -listalle on päässyt Asuntopuntari – kiinteistö- ja finanssialan tarpeisiin kehitetty edistyksellinen tekoälypalvelu, joka kokoaa kiinteistön keskeiset ominaisuustiedot ja kestävyyden yhdelle alustalle helpottaen kohteiden arviointia ja vertailua.
Jobly Vibes ja Asuntopuntari kehitettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.
”Alman palveluiden sijoittuminen peräti kahden kategorian kärkikolmikkoon on hieno osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä tekoälyn hyödyntämisessä. Tämä tunnustus on osoitus Alman eri tiimien ketteryydestä ja organisaation oppimiskyvystä datan ja tekoälyn hyödyntämisessä”, sanoo Tommi Raivisto, Alma Median digijohtaja.
Alma Mediassa tekoälyn käyttöönottoa ja kokeiluja on vauhditettu koko henkilöstön ja kaikkien toimintojen kattavan AI-ohjelman avulla. Tällä hetkellä yhtiössä on käynnissä noin sata erilaista tekoälyhanketta eri puolilla organisaatiota.
”Olemme panostaneet erityisesti henkilöstön osaamisen kehittämiseen, mutta painopisteemme siirtyy nyt yhä vahvemmin kohti tuotekehitystä. Tavoitteenamme on luoda lisäarvoa asiakkaillemme hyödyntämällä uusia teknologioita vastuullisesti ja tehokkaasti. Uskomme, että tekoäly avaa meille ajan myötä myös lisää uusia liiketoimintamahdollisuuksia”, sanoo Antti Koivisto, Alma Median teknologiajohtaja.
AI Gaala kokoaa yhteen alan huippuosaajat ja palkitsee tekoälyn edelläkävijät Suomessa. Voittajat julkaistaan AI Gaala -tapahtumassa 17.11.2025.
Lisätietoja:
Tommi Raivisto
Executive Vice President, Chief Digital Officer
tommi.raivisto(at)almamedia.fi
+358 106656644
Antti Koivisto
Chief Technology Officer
antti.koivisto(at)almamedia.fi
+358 106653709
Alma Media lyhyesti
Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.
Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.
Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 10 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 5.11.2025 klo 15:00
- Kategoria: Lehdistötiedote