Alma Media käynnistää omien osakkeiden hankinnan osakepohjaista kannustinjärjestelmää varten
Alma Media Oyj Pörssitiedote 10.4.2025 klo 15.15
ALMA MEDIA KÄYNNISTÄÄ OMIEN OSAKKEIDEN HANKINNAN OSAKEPOHJAISTA KANNUSTINJÄRJESTELMÄÄ VARTEN
Alma Media Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää 10.4.2025 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia Alma Median osakkeita. Osakkeiden hankinta käynnistyy aikaisintaan 28.4.2025 ja päättyy kun tarvittavat osakkeet on hankittu. Hankittava määrä on korkeintaan 200 000 osaketta, joka vastaa n. 0,2 % Alma Median kaikista osakkeista. Osakkeet hankitaan yhtiön osakepohjaisen kannustinjärjestelmän toimeenpanoa varten.
Yhtiön omat osakkeet hankitaan muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa yhtiön vapaalla omalla pääomalla osakkeiden hankintahetken markkinahintaan NASDAQ Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä kaupankäynnissä. Osakkeet hankitaan ja maksetaan NASDAQ Helsinki Oy:n ja Euroclear Finland Oy:n sääntöjen mukaisesti.
Yhtiökokous 10.4.2025 valtuutti hallituksen päättämään enintään 824 000 osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutuksen enimmäismäärä on noin yksi (1) prosentti yhtiön koko osakemäärästä. Osakkeita voidaan hankkia yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseksi tai toteuttamiseksi tai johdon tai avainhenkilöiden kannustinohjelmien toteuttamiseksi tai muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2026 saakka.
Alma Median osakkeiden rekisteröity kokonaismäärä on 82 383 182. Alma Median omistuksessa on tällä hetkellä 32 976 omaa osaketta.
Lisätietoja: Mikko Korttila, Lakiasiainjohtaja, Alma Media Oyj, puh. 358 50 593 4589.
ALMA MEDIA OYJ
Elina Kukkonen
viestintäjohtaja
JAKELU: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi
Alma Media lyhyesti
Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.
Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.
Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 10.4.2025 klo 15:15
- Kategoria: Pörssitiedote