Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma News Media toteuttaa tuotemuutoksia – muutosneuvottelut päätökseen

Alma News Media toteuttaa tuotemuutoksia – muutosneuvottelut päätökseen

Alma Media Oyj                    Lehdistötiedote                     20.11.2024 klo 9.40 

ALMA NEWS MEDIA TOTEUTTAA TUOTEMUUTOKSIA – MUUTOSNEUVOTTELUT PÄÄTÖKSEEN 

Alma News Median 30.9.2024 käynnistämät muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Henkilöstön vahvuus vähenee 20 henkilötyövuodella. Suurin osa vähennyksistä toteutuu erosopimuksin. Osalle henkilöstöstä löytyi uusi tehtävä toimenkuvan muutoksen myötä. Neuvottelujen alussa ilmoitettu enimmäisvähennys oli 30 henkilötyövuotta. 

Kauppalehden painettujen liitelehtien Option ja Faktan sekä Mediuutiset-lehden ilmestyminen loppuu vuodenvaihteessa. Näiden lehtien tilaajiin ollaan suoraan yhteydessä lähiviikkoina. 

Lopetettavien tuotteiden liikevaihto vuonna 2024 on noin 2 miljoonaa euroa. Muutosten seurauksena segmentin suhteellisen kannattavuuden ennakoidaan vahvistuvan. Henkilöstöjärjestelyjen seurauksena Alma Media kirjaa arviolta 0,7 miljoonan euron kulun, joka raportoidaan oikaistuna eränä neljännen vuosineljänneksen tuloksessa. 

Kauppalehti suunnittelee parhaillaan uudenlaisia digitaalisia sisältökonsepteja. Kauppalehdessä julkaistaan jatkossa entistä monipuolisempi kattaus syventävää journalismia talousuutisten ja pörssin rinnalla. Optiosta ja Faktasta tutut aihealueet ovat osa Kauppalehteä jatkossakin. Alkuvuonna 2025 julkaistaan uudenlainen sisältökokonaisuus osana Kauppalehden viikonvaihteita.  

Perustettava Alma News Median uusi yhteinen autotoimitus tekee kiinnostavaa autojournalismia sekä Iltalehteen että Kauppalehteen tavoitteenaan olla Suomen johtava ja luetuin autoilun toimitus. Juttuvalikoimaan kuuluvat muun muassa koeajot, autoilun yleisuutiset ja yritysuutiset. Mikrobitti -lehti siirretään osaksi kuluttajamediaa tavoitteena digiasioista kiinnostuneen lukijakunnan laajentaminen. 

Alma News Median tavoitteena on kasvattaa digitaalista medialiiketoimintaansa ja terävöittää erityisesti digitaalisten Kauppalehden ja Iltalehden uutisointia ja vahvistaa niiden arvoa tilaajille ja mainostajille. 

Lisätietoja:  
Juha-Petri Loimovuori 
Johtaja, Alma News Media p. 0500-511036 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2023 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 305 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 82 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 20.11.2024 klo 09:40
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli