Alma Media > Mainostajalle > Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla

Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla

Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu on nosteessa, ja moni Suomen kohteista onkin parhaimmillaan juuri kesäaikaan. Lue lisää suomalaisten matkailutottumuksista: viimeistään nyt on aika tehostaa kesän matkailumainontaa!


Vapaus, helppous ja monipuolisuus houkuttelevat

Suomalaisten lomamatkojen suunnittelussa korostuu joustavuus; matkoja halutaan suunnitella ja varata vaivattomasti sekä aikaa säästäen. Omatoimimatkailu on kasvattanut suosiotaan pakettimatkailun rinnalla, ja teettämämme kyselyn mukaan matkakohteen valinnassa suomalaiset arvostavat erityisesti suoria lentoja, edullisia hintoja sekä monipuolista ravintola- ja kulttuuritarjontaa. Hotellivalinnoissa tärkeimpiä tekijöitä ovat edullinen hintataso, hyvä sijainti sekä korkeatasoiset huoneet. Mainoskampanjoissa kannattaa nyt korostaa erityisesti mutkattomuutta, houkuttelevia kohteita palveluineen sekä hintatarjouksia.


Yhdessä matkustamisen ilo: Suomalaisen tyypillisin matkaseura

Matkoilta haetaan yhdessä koettuja elämyksiä ja paikallisia aktiviteetteja. Matkaseuralla on merkitystä suomalaisille, ja Pulssikyselyn perusteella suurin matkailuryhmä ovat pariskunnat, mutta myös perhelomat ja ystävien kesken tehdyt matkat ovat suosiossa. Kyselyn tulokset osoittavat myös, että alle kouluikäisten lasten kanssa matkustetaan harvemmin, kun taas yli puolet (54 %) perheistä matkustaa nuorten tai teini-ikäisten kanssa. Myös perhelomilta odotetaan sujuvaa varausta, monipuolisia palveluita sekä kokemuksia, jotka tarjoavat ikimuistoisia hetkiä koko perheelle. Hyödynnä näitä tietoja matkailuryhmistä, kun räätälöit mainoskampanjoiden keskinäisiä teemoja ja viestikulmia!



Jos sinulla on jo idea kesän mainoskampanjaan, kannattaa
vilkaista tästä Alman 2024 kesäedut.


Kuinka paljon suomalaisten matkabudjetit venyvät?

Pulssikyselyn vastausten mukaan suomalaiset varaavat lomamatkoja harkitummin, mutta laadukkaat ja unohtumattomat lomakokemukset koetaan tärkeiksi, ja näistä ollaan myös valmiita maksamaan. Vain 15 % vastanneista suunnittelee käyttävänsä enintään 1000 euroa lomamatkailuun, kun taas kaksi kolmasosaa vastanneista on valmiita matkustamaan 1000-5000 euron matkabudjetilla.


Aurinkovarmat kohteet ja kätevät yhteydet vetävät kesälläkin

Perinteiset aurinkolomat ja kulttuurikaupungit ovat säilyttäneet vetovoimansa: Kolmen kärjessä ovat Espanja, Kreikka ja Italia, jotka hellivät suomalaisia lomailijoita lämmöllään sekä herkullisilla ruokakulttuureillaan. Lähimaista Viro viehättää monipuolisuudellaan ja edullisella hintatasollaan. Seuraavaksi suosituin kohde Saksa houkuttelee kätevillä lentoyhteyksillään niin kaupunkimatkailuun kuin monipuoliseen aktiivilomailuun.


Kiinnostuitko kyselyn tuloksista?

Haluatko kuulla Pulssikyselyn tulokset kokonaisuudessaan ja saada vinkkejä kesän mainoskampanjoihin? Laita viestiä oheisella lomakkeella:

  • Nopeuttaaksesi asian käsittelyä, kerrothan viestissäsi, mitä Alman palvelua tai tuotetta asiasi koskee.
  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 6.6.2024, 11:59
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Matkailu

Jaa artikkeli