Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ostaa automyynnin ohjelmistoja tarjoavan Netwheels Oy:n

Alma Media ostaa automyynnin ohjelmistoja tarjoavan Netwheels Oy:n

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                              18.1.2024

ALMA MEDIA OSTAA AUTOMYYNNIN OHJELMISTOJA TARJOAVAN NETWHEELS OY:N

Alma Media on solminut autoalan ohjelmistotalo Netwheels Oy:n omistajien kanssa sopimuksen yhtiön osakekannan ostamisesta vahvistaakseen tarjoomaansa yritysasiakkaille autoilun ja liikkumisen palveluissa. Netwheels Oy tarjoaa ohjelmistoja SaaS-palveluna autotoimialalle. Netwheels Oy:n liikevaihto oli vuonna 2023 noin 8 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 29 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä osaksi Alma Media konsernia. Kaupan odotetaan toteutuvan 31.1.2024, jonka jälkeen Netwheels Oy raportoidaan osana Alma Consumer -liiketoimintasegmenttiä. Yhtiön pääomistaja on Sanoma Media Finland Oy ja lisäksi omistajiin kuuluu kahdeksan suomalaista autoalan toimijaa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. 

Vuonna 2000 perustetun Netwheelsin liiketoiminta käsittää ajoneuvojen jälleenmyyntiin, hinnoitteluun ja maahantuontiin liittyvää ohjelmistoliiketoimintaa ja informaatioteknologiapalveluja. Yhtiön palvelut mahdollistavat autoliikkeille vaihtoautokaupan digitalisoinnin sekä helpottavat jakelua myyntikanaviin ja tehostavat varastonhallintaa. Netwheels tuottaa myös Autohuuto.fi-palvelua yritysten väliseen autojen huutokauppaan, uusien autojen hinnastopalveluita sekä automarkkinatiedon Mittaristo-palvelua.   

”Alma Media kehittää tarjontaansa strategiansa mukaisesti uusiin, asiakkaiden tarpeita täydentäviin ja koko arvoketjun kattaviin digitaalisiin tuotteisiin ja palveluihin alkaen myynnin järjestelmistä aina transaktioihin. Netwheels täydentää erinomaisesti Alma Median yritysasiakkaille tarjottavia autoilun ja liikkumisen palveluita”, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.    

”Autokaupan digitalisaatio edellyttää tietovirtojen ja järjestelmien yhteentoimivuutta. Yrityskauppa edesauttaa markkinapaikka- ja järjestelmäliiketoimintamme kehittämistä sujuvoittamalla ajoneuvojen osto- ja myyntiprosesseja sekä tarjoamalla monipuolisia digitaalisia ratkaisuja autoliikkeille, maahantuojille, rahoitusyhtiöille, sovelluskehittäjille ja muille autoalan toimijoille”, jatkaa Alma Consumerin johtaja Santtu Elsinen.   

Lisätietoja  

Kai Telanne 
Toimitusjohtaja
puhelin 010 665 3500

Santtu Elsinen
Johtaja, Alma Consumer
puhelin 010 665 2833

 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 12 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 18.1.2024, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli