Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Auto- ja liikennegaala yhteistyöhön Alma Median kanssa

Auto- ja liikennegaala yhteistyöhön Alma Median kanssa

Alma Media Oyj                                 Lehdistötiedote                              15.12.2023 

AUTO- JA LIIKENNEGAALA YHTEISTYÖHÖN ALMA MEDIAN KANSSA

Alma Media järjestää Auto- ja liikennegaala 2024 -tapahtuman yhdessä Auto- ja liikennetoimittajat ry:n ja Autotuojat ja -teollisuus ry:n kanssa joulukuussa 2024. Tapahtuman tarkoituksena on kehittää auto- ja liikennejournalismia ja lisätä kiinnostusta liikenneturvallisuutta kohtaan. Tapahtuman avulla halutaan lisäksi lisätä yleistä tietoisuutta autoilusta ja liikenteestä ja nostaa auto- ja liikennealan sekä sen piirissä toimivien tahojen arvoa ja arvostusta.  

− Olemme iloisia päästessämme kehittämään tätä arvostettua sidosryhmä- ja palkitsemisgaalatilaisuutta yhä paremmaksi Alma Median kanssa. Vuoden Auto Suomessa -palkitsemiseen liittyvä kokonaisuus koeajo- ja äänestysprosesseineen säilyy edelleen tärkeänä koko autoalalle, suomalaiskuluttajille, jäsenkunnallemme sekä kaikille ajoneuvoalasta sisältöä tuottaville medioille, toteaa Auto- ja liikennetoimittajat ry:n puheenjohtaja Kalle Kalaja.  

− Vuoden Auto Suomessa -palkinto ja sen ympärille rakentuva gaalatapahtuma on autoalalla erittäin arvostettu. Autonvalmistajien valtuuttamia maahantuojia edustava Autotuojat ja -teollisuus ry on iloinen, että nyt jo 10-vuotias Auto- ja liikennetoimittajien (AuLi) Vuoden Auto Suomessa -valinta ja gaalaperinne jatkuvat vuonna 2024 yhdessä Alman kanssa. Alman ja AuLi:n kanssa pääsemme rakentamaan tapahtumasta entistäkin upeamman ja näkyvämmän, iloitsee Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio

Tapahtumassa julkistetaan Vuoden Auto Suomessa 2025 

Vuoden Auto Suomessa -arvonimestä kilpailevat edellisen vuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välillä myyntiin tulleet uutuusmallit. Keskeisiä valintaperusteita Vuoden Auto Suomessa -arvonimen voittajalle ovat rahalle saatava vastine, auton turvallisuus, tekninen edistyksellisyys ja ajettavuus. Arvonimi on jaettu vuodesta 2014 lähtien.  

− Meille on kunnia saada järjestettäväksi perinteikäs, merkittävän toimialan arvostettu tapahtuma, sanoo johtaja Kirsi Koivula, Alma Media Business Events ja jatkaa: 

− Alma Median liiketoiminnassa autoilun toimialalla on merkittävä asema ja haluamme edistää toimialan kehitystä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Kysyntä ja tarjonta kohtaavat markkinapaikoillamme Nettiautossa ja Autotallissa, joita tukevat vaihtoautojen huutokaupat Baana ja Tukkuautot. Ajoneuvokaupan järjestelmät Websales ja Nettixpro sujuvoittavat myynnin johtamista ja kaupankäyntiä. Mediamme kuten Iltalehti, Kauppalehti ja Talouselämä kattavat autoiluun ja automarkkinaan liittyviä aiheita. Palvelumme ja mediamme tavoittavat yhteensä joka viikko yli 1 500 000 autoilusta ja liikkumisesta kiinnostunutta suomalaista.  

Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös yritysten ajoneuvohankinnoista päättäville yritysten autopolitiikan ajankohtaisia teemoja käsittelevä päättäjäseminaari. 

− Yritysautoilun kohderyhmätutkimuksessa nousi esiin, että yrityksissä puhuttavat tällä hetkellä erityisesti käyttövoima ja verotus. Päivän aikana on siis tarjolla sekä tiukkaa asiaa että viihdyttävää ohjelmaa ja huipennuksena Vuoden Auto Suomessa -voittajan julkistus, kertoo Koivula. 

Lisätietoja:  

Kirsi Koivula 
Johtaja, Alma Business Events 
puh. 010 665 2788 
kirsi.koivula(at)almamedia.fi 
 
Kalle Kalaja  
puheenjohtaja, Auto- ja liikennetoimittajat ry 
päätoimittaja, Suomen Autolehti 
puh.  040 752 0668 
kalle.kalaja(a)suomenautolehti.fi 

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 12 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 15.12.2023, 08:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli