Alma Media > Uutinen > Alma Growth Dayssa jaetaan tietoa kollegalta toiselle

Alma Growth Dayssa jaetaan tietoa kollegalta toiselle

Alman kolmas kasvupäivä, Alma Growth Day, järjestettiin lokakuussa 2023. Kasvupäivät ovat Alman sisäisiä koulutustapahtumia, joissa jaetaan tietoa kollegoilta toisille. 

Tänä vuonna Alman kasvupäivän teemana oli tekoäly. Tapahtuman tarkoituksena oli innostaa työntekijöitä kokeilemaan tekoälyä, sekä tarjota hyviä vinkkejä ja käytännön työkaluja jokapäiväiseen työhön. Samalla tavoitteena oli esitellä konkreettisia esimerkkejä siitä, miten tekoälyä hyödynnetään sekä palvelukehityksessä että yksittäisten työntekijöiden tai tiimien arjessa.

— Teknologian ja juuri nyt generatiivisen tekoälyn mahdollisuudet ovat valtavat. Ja olemme vasta pääsemässä alkuun. Jotkut saattavat kokea tekoälyn kehityksen uhaksi omalle työlleen, mutta onneksi meillä kaikilla on mahdollisuus hyödyntää teknologiaa ja hyötyä siitä työssämme, sanoo Alma Median teknologiajohtaja Antti Koivisto.

— Alman tavoitteena on varmistaa, että kaikki työntekijät pysyvät ajan tasalla uusimmista teknologioista, jotka vaikuttavat liiketoimintaamme. Kenenkään ei odoteta yhtäkkiä oppivan ohjelmointitaitoja, vaan ennemminkin ymmärtävän tekoälyn mahdollisia hyötyjä niin liiketoiminnalle kuin yksilön omalle työlle. Nyt on hyvä aika innovoida, jatkaa Koivisto.

On ymmärrettävää, että tekoäly herättää pelkoja, mutta Almalla haluamme keskittyä sen valtavaan potentiaaliin sekä työntekijöiden kannustamiseen.

— Voisi sanoa, että AI-chat -työkalut ovat kuin kaikkien aikojen paras kollega: ne vastaavat väsymättä kaikkiin kysymyksiisi. Kannustamme ehdottomasti kaikkia työntekijöitä kokeilemaan tekoälyä. Olemme antaneet kaikille almalaisille turvalliset työkalut ja ohjeet, joilla päästä alkuun, jatkaa Koivisto.

Sata omaa tuotetta ja palvelua

Almassa onnistuneita tekoälyn käyttötapauksia ovat esimerkiksi erilaiset suositukset, hinnoitteluarviot, tilaukseen liittyvät ennusteet ja yleisösegmentointi.

Almalla on kymmeniä digitaalisia tuotteita ja palveluita, joita kehitetään sisäisesti. Ne tarjoavat hienoja alustoja tekoälyn testaamiseen. Tuotteet ja palvelut muodostavat Alman monipuolisen kokonaisuuden, johon kuuluu useita markkinansa johtavia asunto-, auto- ja rekrytointialan markkinapaikkoja sekä medioita, kuten Iltalehti, Kauppalehti ja Talouselämä.

Almassa työskentelee noin 350 työntekijää erilaisissa teknologiarooleissa.

  • Julkaistu: 29.11.2023, 10:04
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu, Töissä Almalla

Jaa artikkeli