Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media hankkii omistukseensa Pohjois-Makedonian johtavan online-rekrytointipalvelun

Alma Media hankkii omistukseensa Pohjois-Makedonian johtavan online-rekrytointipalvelun

Alma Media Oyj                                                   Lehdistötiedote 7.6.2023

ALMA MEDIA HANKKII OMISTUKSEENSA POHJOIS-MAKEDONIAN JOHTAVAN ONLINE-REKRYTOINTIPALVELUN

Alma Career Oy on sopinut hankkivansa 70 prosentin osuuden Pohjois-Makedonian johtavasta online-rekrytointipalvelusta Vrabotuvanje Onlinesta. Alma Media -konserniin kuuluva Tau Online omisti yhtiöstä jo aiemmin 30 %, joten yhtiöstä tulee kaupan myötä Alma Media -konsernin täysin omistama yhtiö. Kaupan toteutuminen edellyttää Pohjois-Makedonian kilpailuviranomaisen hyväksyntää ja kauppa toteutetaan vasta tuon hyväksynnän jälkeen.

Työpaikkaportaali Vrabotuvanje.com.mk on perustettu vuonna 2003 ja se kuuluu Vrabotuvanje Group:iin. Portaalilla on satojatuhansia kävijöitä viikossa ja työntekijät työskentelevät Skopjessa. Vrabotuvanje Onlinen liikevaihto oli 0,5 milj. euroa vuonna 2022. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkaista.

Tau Onlinen, sen kroatialaisen rekrytointipalvelun MojPosaon ja Vrabotuvanje Groupin yhteistyö mahdollistavat Vrabotuvanje.com.mk:n markkina-aseman vahvistamisen edelleen Pohjois-Makedonian työmarkkinoilla.

– Alma Media rakentaa liiketoiminnan kestävää kasvua digitalisaation mahdollisuuksia hyödyntäen: hakemalla muun muassa kasvua digitaalisista palveluista ja kansainvälistymisestä, erityisesti rekrytointiliiketoiminnassa. Alma Medialla on online- rekrytointipalveluja kymmenessä Euroopan maassa ja suurin osa palveluista on markkinajohtajia omilla alueillaan. Lisäksi omistamme vähemmistöosuuden rekrytointipalvelusta Serbiassa. Uskomme Pohjois-Makedonian kansantalouden kasvavan ja kilpailun työvoimasta kiristyvän tulevina vuosina, Alma Careerin liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi kertoo.

Lisätietoja: Alma Careerin liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi puh. 010 665 2587

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 7.6.2023, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli