Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media DOKS-palvelun enemmistöosakkaaksi

Alma Media DOKS-palvelun enemmistöosakkaaksi

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          3.4.2023

ALMA MEDIA DOKS-PALVELUN ENEMMISTÖOSAKKAAKSI   

Alma Media Oyj on hankkinut enemmistöomistusosuuden Suomen Tunnistetieto Oy:stä. Suomen Tunnistetiedon DOKS-palvelu tarjoaa tehokkaan ja turvallisen digitaalisen työkalun rahanpesuvelvoitteiden hoitoon, pakoteseurantaan sekä yleisesti asiakkaan tunnistamiseksi ja tuntemiseksi (Know Your Customer, KYC-prosessi). 

Suomen Tunnistetieto on perustettu vuonna 2014 ja DOKS-palvelu lanseerattiin vuonna 2019. Vuonna 2022 yhtiön liikevaihto oli noin miljoona euroa. Alma Media Oyj hankki yhtiöstä 25 prosenttia kesällä 2021 ja omistus nousi nyt 51 %:iin.   

– Alma Talent hakee kasvua yrityksille suunnatuista skaalautuvista digitaalisista palveluista. Jatkuvasti lisääntyvä sääntely kasvattaa compliance-prosesseja tukevien palveluiden kysyntää. DOKS-palvelu täydentää tuoteportfoliotamme ja mahdollistaa markkinaosuutemme kasvattamisen edelleen. DOKSin ihmiset haluan toivottaa lämpimästi tervetulleiksi Alma Mediaan, sanoo Alma Talentin toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.  

– KYC-palveluiden kysyntää tukee sekä lainsäädännön vaatimukset että sidosryhmien lisääntyneet odotukset vastuulliseen liiketoimintaan. Yritykset ovat yhä kiinnostuneempia maineenhallinnasta ja pyrkivät luomaan vastuullisuudella kilpailuetua. KYC-prosesseja halutaan toteuttaa myös sinne, minne regulaation vaatimukset eivät vielä ulotu. Tuleva vastuullisuuslainsäädäntö tiukentaa yrityksen huolellisuusvelvoitteita entisestään. Enemmistöosuuden hankinta tässä vaiheessa olikin luonteva jatko Alma Talentin kasvustrategiassa, jatkaa Alma Talent Palveluiden liiketoimintajohtaja Taru Lehtinen.  

– Suomen Tunnistetieto on voimakkaassa kasvun vaiheessa oleva yritys, jonka tavoitteena on kehittää sujuvaa ja mahdollisimman pitkälle automatisoitua digitaalista palvelua KYC- ja AML-toimintojen tehokkaaksi hoitamiseksi. Olemme erityisen tyytyväisiä yhteistyöhön Alma Median kanssa ja nyt toteutettu järjestely vahvistaa entisestään palveluamme sekä tuottaa lisähyötyjä jatkuvasti kasvavalle asiakaskunnallemme, Suomen Tunnistetiedon hallituksen puheenjohtaja Petteri Tenhunen puolestaan toteaa.   

Lisätietoja:   

Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Alma Talent Oy, puh. 0500 511 03
Taru Lehtinen, Alma Talent Palvelut, liiketoimintajohtaja, puh. 010 665 3609
Petteri Tenhunen, Suomen Tunnistetieto Oy, hallituksen puheenjohtaja, puh. 041 502 4018  

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 3.4.2023, 11:11
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli