Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media myy omistuksensa Rantapallo Oy:stä

Alma Media myy omistuksensa Rantapallo Oy:stä

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          16.2.2023

ALMA MEDIA MYY OMISTUKSENSA RANTAPALLO OY:STÄ

Alma Media on tänään myynyt osuutensa Rantapallon osakekannasta (79 %) vähemmistöomistaja TukTuk Media Oy:lle.

TukTuk Media Oy on Rantapallon perustanut digitaalisiin palveluihin erikoistunut yhtiö.  

Rantapallo perustettiin vuonna 2007. Se on matkailusisältöihin ja edullisiin äkkilähtöihin keskittynyt matkailuportaali, jonka vuoden 2022 liikevaihto oli 0,5 miljoonaa euroa.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Alma Consumerin strategian mukaisesti keskitymme asunto- ja autokaupan digitaalisiin palveluihin, vertailupalveluihin ja mediaan. Toivotamme palvelulle hyvää jatkoa”, Alma Consumerin johtaja Kari Kivelä sanoo.

”Olemme innoissamme saadessamme omistukseemme koko Rantapallon osakekannan. Nyt voimme kehittää palvelua täysin omista lähtökohdistamme. Rantapallolla on vahva markkina-asema omassa kohdeyleisössään, ja meidän tarkoituksemme on kasvattaa sitä vielä entisestään. Kiitämme Alma Mediaa yhteisestä taipaleesta”, TukTuk Median toimitusjohtaja Jani Uljas sanoo.

Lisätietoja: Kari Kivelä, johtaja, Alma Consumer, puh. 010 665 2032.

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

Lue lisää Rantapallosta 

  • Julkaistu: 16.2.2023, 10:45
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli