Alma Media > Uutinen > Asiakkuuspäällikkö Annika: Tarvitsen työssäni jatkuvasti haastetta ja uutta opittavaa

Asiakkuuspäällikkö Annika: Tarvitsen työssäni jatkuvasti haastetta ja uutta opittavaa

Alma Talent Tietopalveluiden asiakkuuspäällikkö Annika on työskennellyt Almalla jo vuodesta 2006. Almalla viehättävät vapaus ja yrittäjämäinen ote työhön, modernit työkalut sekä motivoitunut työyhteisö. Lue Annikan haastattelu, jossa hän kertoo urapolustaan ja siitä, miksi viihtyy Almalla yhä kaikkien vuosien jälkeenkin.

Miten päädyit Almalle?

Aloitin Almalla joulukuussa 2006 Etuovi.com-palveluun avainasiakaspäällikkönä. Olin aiemmin töissä Keskolla NetAnttilassa tuotepäällikkönä, enkä edes etsinyt uutta työtä. Jostain silmiini kuitenkin osui Etuoven työpaikkailmoitus. Kiinnostuin siitä heti ja hain paikkaa. Tulin valituksi ja siitä onkin alkanut ihan erilainen urapolku, johon olen ollut todella tyytyväinen. Olin yhteensä kuusi vuotta Etuovella töissä ja siitä vaihdoin sisäisesti Alma Talent Tietopalveluihin alkuvuodesta 2012. Tässä välissä olin myös vuoden vuorotteluvapaalla ja asuin Maltalla.

Kerrotko lyhyesti opiskelu- ja työhistoriastasi?

Olen koulutukseltani merkonomi ja kaupan alalla opiskelin mm. myyjän ammattitutkinnon sekä esimiehen erikoisammattitutkinnon. Koulun penkki ei ole minulle houkutteleva vaan enemmänkin tykkään tehdä ja oppia siinä samalla.

Kauppaoppilaitoksessa opiskellessani olin työharjoittelussa Seinäjoen Citymarketissa ja siitä jäinkin kaupan alalle. Esimiesharjoittelun tein niin ikään kaupan alalla, minkä jälkeen päädyin pääkaupunkiseudulle NetAnttilaan tuotepäälliköksi. Siellä olin kolme vuotta ennen Alma-uraa.

Vuonna 2004 perustin myös oman yrityksen, jossa teen kaupan – ja ravintola-alalla keikkoja; myynninedistämistä, palvelutiskillä olemista, baarimikkona sekä cateringin tarjoilijana. Yritys on olemassa edelleen, mutta enemmänkin harrastuksena teen catering-keikkoja. Perustin yrityksen, jotta saan ihmiskontakteja. Tuolloisessa työssäni NetAnttilassa olin toimistolla ja sidosryhmä työssäni oli varsin pieni.

Mikä sinulle on merkityksellistä työssäsi?

Minulle on merkityksellistä se, että saan tehdä työtäni siinä rytmissä, jonka katson parhaaksi. Suunnittelen itse kalenterini ja tekemiseni. Yrittäjämainen ote työhön on ollut aina minulla lähellä sydäntä. Kun jotain teen, teen sen täysillä. Vapauden tunne, on mahtavaa. Pääasia on, että tulosta syntyy ja saan tehdä asiat oman aikataulun mukaan.

Myyntityössä koen usein onnistumisen tunnetta. Tykkään olla ihmisten kanssa ja erilaiset ihmiset ovat elämän suola. Olisihan se tylsää, jos olisimme kaikki samanlaisia. Olen innoissani, kun voin auttaa asiakkaitani ratkaisemaan heillä olevia haasteita. Toki myös se, että budjettini täyttyy tuo hyvän fiiliksen. Minulle asetetut tavoitteet on aina kiva tavoittaa ja ylittää!

Miksi juuri Alma? Suosittelisitko Almaa työnantajana myynnin ammattilaiselle?

Almalla (Tietopalvelussa) on mielenkiintoisia tuotteita ja palveluita, joissa riittää haastetta pitkäksikin aikaa. Itse tarvitsen työssäni jatkuvasti haastetta ja uutta opittavaa. Jos työtä tehdään vasemmalla kädellä ja silmät kiinni, se ei vaan ole minua varten. Meillä on töissä myös samankaltaisia henkilöitä, jotka tekevät työtä sydämestä ja kutsumuksesta. Joka paikassa näin ei ole.

Alma on hyvä työnantaja ja nykyaikainen yritys, jolla on hyvät työkalut. Myynnin prosesseja kehitetään koko ajan ja se että on oikeat työkalut, on iso juttu myyjälle. Tosin meillähän on ihan loistavia tuotteita itsellämmekin, joita luonnollisesti hyödynnämme itse. Näitä ovat mm. päättäjärekisteri, tietohuolto omaan CRM-järjestelmään, yritysten taustatiedot mm. taloustietoa ja luottoluokituksia.

Miten Alman ”purpose” linkittyy työhösi? (Alma Median tarkoitus on kiihdyttää yksilöiden, yritysten ja yhteiskunnan kestävää kasvua.)

Tämä on juuri sitä mitä teen asiakkaitteni kanssa; kehitämme yhdessä asiakkaan prosesseja tehokkaammaksi, jotta myyjät ja muut henkilöt voivat keskittyä juuri siihen tekemiseen, josta heille maksetaan. Pyrimme poistamaan rutiininomaista manuaalityötä asiakkailtamme. Lisäksi autamme asiakkaitamme ymmärtämään omia asiakkaitaan paremmin ja tarjoamme heille omaan työhön tarvittavat tiedot ja taidot. Moni asiakkaamme työskentelee alalla, jossa on vahvat lakisääteiset vaatimukset. Tarjoamme tehokkaan tavan tavoittaa näitä tietoja palveluistamme.

Lisäksi koulutamme paljon asiakkaitamme, ja tämä jos joku, on yksilön ja samalla yrityksen kasvua – toivottavasti myös kestävää sellaista.

MYYJÄNÄ ALMALLA

  • Julkaistu: 2.2.2023, 11:16
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Töissä Almalla

Jaa artikkeli