Alma Media > Uutinen > Osaajat Almalla – Ville Helminen: asiakaslähtöisiä ratkaisuja mainostaja-asiakkaille

Osaajat Almalla – Ville Helminen: asiakaslähtöisiä ratkaisuja mainostaja-asiakkaille

Ville Helminen työskentelee Almalla avainasiakaspäällikkönä Alma Total -mediamyyntitiimissä. Villen vastuulla on nimetyn asiakassalkun hoitaminen, jonka lisäksi hän vastaa myös Kotikokki.netin ja Telkku.comin myynnistä. Tuoteportfolioon kuuluvat kaikki Alman mediamainonnan ratkaisut aina display- ja printtimainoksista videosisältöihin ja sisältömarkkinointiin.

”Myyntityö on yleisesti mukavan vaihtelevaa eivätkä päivät täten ole samanlaisia. Samoja elementtejä päivistä kuitenkin löytyy, kun on tapaamisia asiakkaiden ja mediatoimistojen kanssa, tarjousten tekemistä erilaisista kokonaisuuksista, kauppojen sopimista sekä kampanjoiden varaamista. Isossa roolissa on myös kaikki ideointi ja konseptointi, mietitään paljon yhdessä asiakkaiden kanssa, miten Alman medioita kannattaa hyödyntää asiakkaan tavoitteet huomioiden. ”

Ville kokee, että Almalla myyntityötä tuetaan hyvin. Tuotteet ja konseptit ovat kunnossa ja ne ovat ketteriä ja asiakaslähtöisiä. Lisäksi myyntiä tukevaa markkinointimateriaalia ja tutkimustietoa on paljon.

”Tehdään ratkaisumyyntiä, ratkotaan asiakkaan ongelmia ja pyritään aidosti auttamaan ja tuottamaan arvoa. Laaja tuoteportfolio mahdollistaa sen, että pystytään räätälöimään asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin sopivia kokonaisuuksia.”

Almalla Ville on työskennellyt kolme vuotta. Hän aloitti junior myyjänä pian valmistumisen jälkeen, josta eteni ensin myyntipäälliköksi ja sittemmin avainasiakaspäälliköksi.

”Opintojeni loppuvaiheessa opiskelin markkinointia, mutta en kokenut olevani pelkästään markkinointi-ihminen. Alma oli oikein hyvä vaihtoehto, kun myyntityö yhdistyy vahvasti markkinoinnin kenttään.”

 

Motivaatiota vastuusta ja tekemisen vapaudesta

Työssään Villeä motivoi vastuu, itsensä haastaminen ja jatkuva kehitys. Myös myyntityön mukana tuleva tuloksellisuus ja tavoitteellisuus lisäävät motivaatiota.

”Jos haluaa vastuuta niin sitä saa myös nopeasti lisää, mikä ehdottomasti pitää motivaatiota yllä. Vastuu ja vapaus taas kulkevat käsikädessä. On hyvä, että asetetaan suuntaviivoja ja tavoitteita, mutta annetaan vapaus tehdä asiat omalla tyylillään ja onnistua itsenäisesti.”

” Asiakastyö itsessään on myös todella innostavaa, saa jutella asiakkaiden kanssa ja ideoida porukalla hyviä ratkaisuja. Almalla on lisäksi todella hyvä porukka ja kivoja työkavereita.”

 

Kulttuurissa korostuu yhteistyö ja avoimuus

Alman työkulttuurin Ville kokee avoimeksi ja ilmapiirin Almalla helposti lähestyttäväksi ja kannustavaksi.

”Näin isoksi taloksi organisaatio on todella matalahierakinen, jonka koen itse todella tärkeäksi. On hyvä, että on esihenkilöitä tukemassa työtä, mutta kulttuuri on kuitenkin mukavan rento. Ihmiset ovat aina ihmisiä olivat he missä tahansa roolissa.”

Arkityössä kulttuuri näkyy Villen mukaan hyvin esimerkiksi siinä, että haasteiden edessä ollaan porukalla valmiita joustamaan ja venymään. Kommunikaatio tiimien välillä toteutuu erittäin matalalla kynnyksellä, mikä on ollut erittäin tärkeää erityisesti pandemia aikana.

”Almalla puhutaan avoimesti asioista, jotka menevät hyvin, mutta myös kehityskohteista puhutaan suoraan. Byrokratiaa on vähän, kulttuuri on dynaaminen ja eteenpäin mennään välillä vauhdikkaastikin.”

Almaa Ville suosittelee työpaikkana erityisesti sellaisille henkilöille, joilla on nälkää oppia ja viedä omaa osaamista eteenpäin. Yhteisöllinen ilmapiiri sopii erityisesti tiimi- ja yhteistyöstä nauttiville.

  • Julkaistu: 18.5.2021, 11:15
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Töissä Almalla

Jaa artikkeli