Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Careerin Monster-rekrytointipalvelu uudistui – tuloksellisempaa rekrytointia kokonaisvaltainen osaaminen huomioiden

Alma Careerin Monster-rekrytointipalvelu uudistui – tuloksellisempaa rekrytointia kokonaisvaltainen osaaminen huomioiden

Alma Media Oyj                 Lehdistötiedote 22.4.2021 
 
ALMA CAREERIN MONSTER-REKRYTOINTIPALVELU UUDISTUI – TULOKSELLISEMPAA REKRYTOINTIA KOKONAISVALTAINEN OSAAMINEN HUOMIOIDEN 

Alma Median digitaalinen rekrytointipalvelu Monster uudistuu ja tarjoaa ensimmäisenä Suomessa uuden sukupolven palvelualustan, joka huomioi rekrytointilanteessa kokonaisvaltaisesti hakijan kyvyt eli koulutuksen, osaamisen ja kokemuksen lisäksi myös hakijan yksilölliset piirteet ja sosiaaliset vahvuudet, kuten vuorovaikutustaidot.

Uusi työpaikka on merkittävä valinta ja investointi niin työnhakijalle kuin työnantajalle. Monsterin tavoitteena on suomalaisen rekrytointiprosessin tuloksien parantaminen, prosessin nopeuttaminen ja tehostaminen yhä kohdennetumpien hakutuloksien kautta – uudessa palvelussa oikeat osaajat kohtaavat oikeat työpaikat aiempaa paremmin ja tarkemmin. 
  
Palvelualustan algoritmipohjainen luokittelu yhdistää taidoiltaan sopivimmat palveluun rekisteröityneet työnhakijat avoimena oleviin työtehtäviin. Monster myös vertaa algoritmien avulla avoimien työpaikkojen kuvauksia ja työnantajien tietoja työnhakijan hakukriteereihin ja suosittelee näiden pohjalta hakijan profiilia parhaiten vastaavia työtehtäviä. Palvelu tarjoaa käyttäjälle hakuvahdin, joka luokittelee sisällön käyttäjän asettamien kriteerien mukaisesti ja oppii hänen hakukriteereistään lisää työnhaun edetessä. Monster-palvelu yhdistää myös työnantajat profiililtaan sopivimpiin työnhakijoihin, joiden vahvuudet, osaaminen ja kokemus vastaavat tehtävään haettua.  
 
Kohtaanto-ongelma haittaa myös työnhakijoita 
 
Suomessa on vuosittain noin 200 000 avointa työpaikkaa ja työpaikan vaihto on kasvanut kiihtyvästi johtuen työn murroksesta ja muutoksista useilla toimialoilla. Yritysten haasteet liittyvät osaavan työvoiman saatavuuteen ja työmarkkinalla ilmenee myös kohtaanto-ongelmaa, jossa työttömiä työnhakijoita on samoilla aloilla kuin avoimena olevia työpaikkoja (lähde: Tilastokeskus). Kohtaanto-ongelma ei ole ongelma vain työvoimaa etsiville yrityksille vaan myös työnhakijoille, jotka eivät tunne yrityksiä työnantajina. 
 
– Monsterin uudistuksen lähtökohtana on työelämän murros, joka muuttaa rekrytoinnin ja urasuunnittelun lähtökohtia, kun työn tekemisen tavat yksilöityvät. Kiinnitämme työnantajien huomion osaamisen, kokemuksen ja saavutusten lisäksi myös hakijan arvostuksiin ja henkilökohtaisiin muihin vahvuuksiin, kuten ns. kognitiiviseen suoriutumiseen työelämässä. Uskomme vahvasti, että jokaisen työnhakijan osaaminen on paljon enemmän kuin hänen CV:nsä. Uudistunut Monster haluaa olla positiivisesti ärhäkkä uudistaja inspiroivan ja inhimillisen työelämän edistämiseksi ja puolustaa myös hiljaisempien työnhakijoiden etuja, Monster Suomen toimitusjohtaja Mika Kiiskinen sanoo. 
 
Monsterin palvelussa käyttäjä voi edelleen etsiä työtä esimerkiksi toimialan, tehtävän tai yrityksen mukaan, mutta uudistuneessa palvelussa työpaikkoja voi etsiä myös muilla tekijöillä, kuten yrityksen arvojen tai toimintakulttuurin, erilaisten etujen ja ominaisuuksien perusteella. Monsterin työnhakupalvelua on mahdollista käyttää myös englanniksi. 

https://www.monster.fi/
 
Monster Finlandin omistaa kansainvälisiin rekrytointipalveluihin keskittynyt Alma Career Oy, joka kuuluu Alma Media -konserniin.   
 
Lisätietoja
Mika Kiiskinen, toimitusjohtaja Monster Finland, puh. 010 665 3498 
 

 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto sekä Nettimoto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 22.4.2021, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli