Vuoden Toimisto 2021 -tutkimuksen parhaat toimistot valittu
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 11.3.2021
VUODEN TOIMISTO 2021 -TUTKIMUKSEN PARHAAT TOIMISTOT VALITTU
Vuoden Toimisto 2021 -tutkimuksen voittajat julkistettiin online-gaalassa 11.3.2021.
Suomessa viidennen kerran järjestetty Vuoden Toimisto -tutkimus perustuu ruotsalaisen Regin Årets Byrå -konseptiin. Tutkimuksessa kartoitettiin markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä ja markkinointialan kehityssuuntia. Vuoden 2021 -tutkimuksessa oli mukana 53 toimistoa ja eri kategorioita oli 11.
Tutkimuksessa arvioitiin toimistoja 14:sta eri asiakastyytyväisyyskriteerin pohjalta. Nämä kriteerit koskivat muun muassa projektin johtoa ja hallintaa, brändiosaamista, sisällöntuotantoa ja luovuutta, liiketoimintaosaamista, digiosaamista, asiakkaan kokemaa hinta/laatu-suhdetta, asetettujen tavoitteiden toteutumista, suosittelutodennäköisyyttä, heikkouksia ja kehityskohteita, toimiston mahdollista vaihtohalukkuutta tai syitä vaihtoon sekä millaista osaamista asiakas toivoisi toimistolta tulevaisuudessa.
Toimistojen asiakkaat arvioivat toimistoja, joihin heillä on ollut aktiivinen asiakassuhde viimeksi kuluneen vuoden aikana. Tutkimustulosten perusteella toimiston on mahdollista kehittää omaa toimintaansa yhä paremmin asiakkaiden odotusten mukaisesti ja parantaa asiakassuhteiden jatkuvuutta.
Vuoden Toimisto -tutkimuksesta vastaa Regi, ja mediakumppanina toimii Alma Media.
Markkinointiviestintäpalvelujen ostohalukkuus kasvoi koronaepidemian aikana vuonna 2020, aiemmin 26 prosenttia vastaajista kertoi haluavansa ostaa lisää palveluita, ja koronavuonna määrä kasvoi 38 prosenttiin.
– Tutkimuksen mukaan korona-aika on lisännyt alalla erityisesti digipalveluiden kysyntää ja vauhdittanut niiden kehitystä Suomessa. Lisäksi toimistot ovat sopeutuneet poikkeukselliseen aikaan hyvin ja koko toimialan asiakastyytyväisyys on noussut, Regin, Vuoden Toimisto Business Director Carola Katter sanoo tutkimuksesta.
Vuoden 2021 toimisto -tutkimuksen voittajat eri kategorioissa
Asiakkailtaan parhaat arvosanat saaneet toimistot eli Vuoden Toimisto 2021 -tutkimuksen voittajat ovat:
Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot
Kuulas Helsinki
Brändi ja design-toimistot
Berry Creative
Mainostoimistot – myyntikate yli 5 miljoonaa euroa
TBWA Helsinki
Mainostoimistot – myyntikate 2–5 miljonaa euroa
Folk
Mainostoimistot – myyntikate 1–2 miljoonaa euroa
Ryhmä Creative Agency
Mainostoimistot – myyntikate 550 000–miljoona euroa
Republic
Markkinointiteknologiatoimistot – myyntikate yli 2 miljoonaa euroa
Suomen Digimarkkinointi
Markkinointiteknologiatoimistot – myyntikate myyntikate 550 000–2 miljoonaa euroa
Grapevine
Mediatomistot
Initiative (entinen IUM)
Tapahtumatoimistot
Pulp Agency
Viestintätoimistot
Republic
LISÄTETOJA:
Regi
Robert Skölfman, CEO ja perustaja, robert.skolfman@regi.se, +46 8 545 612 80
Carola Katter, Business Director, Vuoden Toimisto, carola.katter@regi.se, +358 40 688 8706
Alma Mediaratkaisut
Sampo Koskinen, Markkinointijohtaja, sampo.koskinen@almamedia.fi, 0106654325
REGI RESEARCH & STRATEGI
Regi on 25 vuoden ajan suorittanut tutkimuspohjaisia markkina-analyysejä ja konsultointi strategisen päätöksenteon ja liiketoiminnan kehityksen tueksi, erityisesti B2B-aloilla. Lue lisää www.regi.se
Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 11 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2020 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 230,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 11.3.2021 klo 17:41
- Kategoria: Lehdistötiedote