Amos Rex nostaa nuoria taiteilijoita esiin yhdessä Alma Median kanssa
Alma Median ja Amos Rexin taidemuseon yhteistyö syveni, kun Alma Media pääsi toimimaan Amos Rexin Generation 2020 -kevätnäyttelyyn osallistuvan nuoren taiteilijan Beriwan Ceylanin kummiyrityksenä.
Amos Rexin helmikuussa 2020 auennut Generation 2020 -kevätnäyttely esittelee yli kahdeksankymmenen 15–23-vuotiaan taiteilijan teoksia, jotka valittiin yli 1 600 ehdotuksen joukosta. Näyttelyssä on esillä monipuolinen kattaus nykytaidetta, muun muassa valokuva- ja videotaidetta, kuvanveistoa, tekstiilitaidetta ja performanssia.
Taidekasvatusta opiskeleva Beriwan Ceylan on käyttänyt kantaaottavassa taideteoksessaan muun muassa Alma Median julkaisuissa julkaistuja valokuvia.
– Ceylan pohtii taideteoksessaan vuosituhannen tärkeimpiä uutistapahtumia. Sen tueksi teimme Iltalehdessä kyselyn, jossa kysyimme suomalaisilta, mitä he itse pitävät 2000-luvun merkittävimpinä uutistapahtumina. Saimme kyselyyn 1 500 vastausta. Vastaukset kytkevät teoksen median tehtävään tulkita ja selittää maailmaa, kertoo Alma Median yritysvastuupäällikkö Kirsi Hantula.
Alma Media toimii Amos Rexin pääyhteistyökumppanina vuodet 2018–2020.
- Julkaistu: 11.3.2020, 14:00
- Kategoria: Uutinen