Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalistit valittu
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 9.1.2020
VUODEN TOIMISTO 2020 -TUTKIMUKSEN FINALISTIT VALITTU
Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 finalistien lista on valmistunut. Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa 34 toimistoa finalistien joukkoon.
Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Suomessa neljännen kerran järjestettävään tutkimukseen osallistuu yli 60 toimistoa ja kilpailuun ylsi 59 toimistoa.
Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tänä vuonna vastaajamäärä kasvoi merkittävästi, vastauksia kertyi 1046 kappaletta (viime vuonna 825). Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastaa tutmuksen toteuttamisesta.
”On erittäin hienoa, että kiinnostus Vuoden Toimisto -tutkimusta kohtaan kasvaa sekä toimistoissa että markkinointialan asiakkaissa. Olemme myös iloisia siitä, että meillä on tänä vuonna toimistoja jopa kymmenessä eri kategoriassa”, sanoo Regin Pia Grahn.
Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaina. Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.
”Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta tämä yhteistyö ja koko markkinointiala kehittyisi ja kasvaisi”, Grahn jatkaa.
Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa seuraavat 34 toimistoa finalistien joukkoon. Finalisti-toimistot ovat kategorioittain, aakkosjärjestyksessä:
Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot
Frankly Partners
Marketing Clinic
Brändi ja design –toimistot
Agency Leroy
BOND
Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa
Columbia Road
Idea Development ID
Marketing Clinic
OIKIO Digital Performance Agency
Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650 000-2 miljoonaa euroa
Arvo Partners
Suomen Digimarkkinointi
Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa
Bob the Robot
Drama Queen Communications
TBWAHelsinki
Valve
Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa
Grano Diesel
Ilme
Ivalo Creative
Superson
Wörks
Mainostoimistot, pienet, myyntikate 6500-2 miljoonaa euroa
Marvelous Finland
McCANN Helsinki
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram
Sherpa
Staart
Unfair
Mediatoimistot
Carat
IUM
Virta Helsinki
Tapahtumatoimistot
Lataamo Group
MKTG Finland
PULP Agency
Viestintätoimistot
Kaiku Helsinki
OSG Viestintä
Republic
Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa, Bio Rexissa 5.2.2020.
Lisätietoja:
Pia Grahn, Regi Research & Strategi Ab, puh. +46 70 768 8101
Kirsi Stenberg, Alma Media. kirsi.stenberg@almamedia.fi
Alma Media lyhyesti
Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä,Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista, joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 9.1.2020, 09:00
- Kategoria: Lehdistötiedote