Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalistit valittu

Vuoden Toimisto 2020 -tutkimuksen finalistit valittu

Alma Media Oyj                                Lehdistötiedote 9.1.2020

VUODEN TOIMISTO 2020 -TUTKIMUKSEN FINALISTIT VALITTU

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 finalistien lista on valmistunut. Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa 34 toimistoa finalistien joukkoon.

Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Suomessa neljännen kerran järjestettävään tutkimukseen osallistuu yli 60 toimistoa ja kilpailuun ylsi 59 toimistoa.

Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaista. Tänä vuonna vastaajamäärä kasvoi merkittävästi, vastauksia kertyi 1046 kappaletta (viime vuonna 825). Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastaa tutmuksen toteuttamisesta. 

”On erittäin hienoa, että kiinnostus Vuoden Toimisto -tutkimusta kohtaan kasvaa sekä toimistoissa että markkinointialan asiakkaissa. Olemme myös iloisia siitä, että meillä on tänä vuonna toimistoja jopa kymmenessä eri kategoriassa”, sanoo Regin Pia Grahn.

Tutkimuksen vastaajina ovat markkinointipäättäjät toimistojen asiakkaina. Tutkimus kartoittaa markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä sekä markkinointialan kehityssuuntia.

”Tutkimuksen tarkoituksena on edesauttaa markkinointi- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden ja toimistojen tuloksellista ja pitkäaikaista yhteistyötä, jotta tämä yhteistyö ja koko markkinointiala kehittyisi ja kasvaisi”, Grahn jatkaa.

Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa seuraavat 34 toimistoa finalistien joukkoon. Finalisti-toimistot ovat kategorioittain, aakkosjärjestyksessä:

Asiakasymmärrys ja –kokemustoimistot

Frankly Partners
Marketing Clinic

Brändi ja design –toimistot

Agency Leroy
BOND

Markkinointiteknologiatoimistot, suuret, myyntikate yli 2 miljoonaa euroa

Columbia Road
Idea Development ID
Marketing Clinic
OIKIO Digital Performance Agency

Markkinointiteknologiatoimistot, pienet, myyntikate 650 000-2 miljoonaa euroa

Arvo Partners
Suomen Digimarkkinointi

Mainostoimistot, suuret, myyntikate yli 5 miljoonaa euroa

Bob the Robot
Drama Queen Communications
TBWAHelsinki
Valve

Mainostoimistot, keskisuuret, myyntikate 2-5 miljoonaa euroa

Grano Diesel
Ilme
Ivalo Creative
Superson
Wörks

Mainostoimistot, pienet, myyntikate 6500-2 miljoonaa euroa

Marvelous Finland
McCANN Helsinki
Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Fram
Sherpa
Staart
Unfair

Mediatoimistot

Carat
IUM
Virta Helsinki

Tapahtumatoimistot

Lataamo Group
MKTG Finland
PULP Agency

Viestintätoimistot

Kaiku Helsinki
OSG Viestintä
Republic

Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittajat julkistetaan palkintogaalassa, Bio Rexissa 5.2.2020.

Lisätietoja:
Pia Grahn, Regi Research & Strategi Ab, puh. +46 70 768 8101
Kirsi Stenberg, Alma Media. kirsi.stenberg@almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä,Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista, joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 9.1.2020, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli