Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Mediapartners ostaa autokaupan btob-markkinapaikan Tukkuautot.fi:n

Alma Mediapartners ostaa autokaupan btob-markkinapaikan Tukkuautot.fi:n

Alma Media                              Lehdistötiedote 3.5.2019

ALMA MEDIAPARTNERS OSTAA AUTOKAUPAN BTOB-MARKKINAPAIKAN TUKKUAUTOT.FI:N

Alma Median tytäryhtiö Alma Mediapartners Oy on hankkinut autokaupan ammattilaisille suunnatun tukkuautot.fi -markkinapaikan ostamalla palvelun omistavan Suomen Tukkuautot Oy:n osakekannan. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Käytettyjen autojen btob-markkinapaikka on perustettu vuonna 2016. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin 0,95 miljoonaa euroa.

Yritysten välisen käytettyjen autojen kaupan arvioidaan olevan vuosittain noin 100 000–120 000 kappaletta (AKL, 2/2019). Tukkuautot.fi -palvelu on Suomessa alansa suurin btob-huutokauppa myyntivolyymeillä mitattuna. Autojen myyjiä palvelussa ovat Suomen suurimmat merkkiedustus-autokaupat, rahoitus- ja leasing-yhtiöt sekä muut laajan autokannan omistavat yritykset ja julkisyhteisöt. Autojen ostajina ovat kotimaiset käytettyihin autoihin keskittyneet ketjut sekä autojen jälleenmyyntiä harjoittavat autokaupat ja autokorjaamot.

– Olemme viime vuosina laajentaneet ja kehittäneet kuluttajille suunnattua autoilmoittelua liikkuvuuspalveluihin, autoilun medialiiketoimintaa autohuoltojen kilpailutukseen ja katsastusasemien vertailuun sekä yritysten verkkopohjaisia autokaupan järjestelmiä. Tukkuautot.fi vahvistaa olemassa olevaa autoilun portfoliotamme, mahdollistaa toiminnallisuuksien lisäämisen autoilun järjestelmä- ja mediatuotteidemme kesken ja lisää myyntityön synergiaa, toteaa Alma Mediapartners Oy:n toimitusjohtaja Heikki Huttunen.

– Autoalalla toimivat yritykset ovat löytäneet hyvin välityspalvelumme ja olemme kyenneet yhdessä kumppaneidemme kanssa tehostamaan alan markkinointikäytäntöjä huutokaupan kautta. Jatkamme asiakaslähtöistä työtämme: Alma Mediapartnersin resurssien sekä osaamisen avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme jatkossa entistä paremmin. Tavoitteenamme on lisätä asiakasvirtaa myyjille ja parempaa valikoimaa ostajille, sanoo Suomen Tukkuautot Oy:n toimitusjohtajana jatkava Veli-Tapio Harju.

Lisätietoja:
Heikki Huttunen, toimitusjohtaja, Alma Mediapartners Oy, puh. 010 665 3423, heikki.huttunen@almamedia.fi
Veli-Tapio Harju, toimitusjohtaja, Suomen Tukkuautot Oy, puh. 040 650 3632 vt.harju@tukkuautot.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 1900 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2018 liikevaihto oli 354,6 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 3.5.2019, 15:04
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli