Monster
Rekrytointimedia Monster täytti lokakuussa 20 vuotta. Suomen Monsterin tarina alkoi jo vuonna 1998, kun Alma Media osti Jobline-nimisen palvelun liiketoimintakonseptin Ruotsista.
Vuoden 2004 lokakuussa Joblinesta tuli Monster, joka on osa kansainvälistä Monster Worldwide -verkostoa. Nykyään Monsterissa vierailee puoli miljoonaa työnhakijaa kuukausittain. Rekrytointimarkkinoinnin lisäksi Monster auttaa työnantajayrityksiä kehittämään omaa työnantajamielikuvaansa.
Monster on alusta asti ollut osa Almaa ja yhteistyö on tiivistynyt entisestään vuosien varrella. Nykyään Monster vastaa useiden Alman medioiden rekrytointi-ilmoittelusta. Erityisesti Alma Talentin ammattilaismediat ovat tuoneet paljon uusia mahdollisuuksia rekrytointimarkkinointiin ja työnantajamielikuvan rakentamiseen Suomen arvostetuimmissa mediaympäristöissä.
Rekrytointi ja työnhaku ovat murroksessa. Teknologia luo uusia mahdollisuuksia työnhakuun ja rekrytointi vaatii yhä enemmän oikeiden kohderyhmien puhuttelua. Aikaisemmin ajateltiin, että yritys löytää uuden työntekijän, jos ilmoittaa avoimesta paikasta. Työnhakijoiden ja työnantajayritysten tarpeiden kohtaanto-ongelman yleistyessä eri toimialoilla oikeanlaisen osaamisen löytäminen on haastavampaa, joka vaatii yrityksiä markkinoimaan itseään työnantaja yhä enemmän. Monsterin tehtävä rekrytointimediana on tavoittaa työnhakijat sekä jaella yritysten työpaikkailmoitukset niihin kanaviin, joista oikeat kohderyhmät löytyvät. Monster kehittääkin jatkuvasti uusia palveluja, jotka helpottavat työnhakijoita ja työnantajia kohtaamaan toisensa.
Monster on yksi ensimmäisistä verkossa toimivista työnhakupalveluista ja jatkaa yhä alan edelläkävijänä tavoitteenaan palvella niin työnhakijoita kuin työnantajia.
Tutustu Monsteriin
Katsaus työpaikkailmoittelun historiaan
- Julkaistu: 29.10.2018, 10:45
- Kategoria: Uutinen
- Teema: Almassa tapahtuu