Alman uutishuoneen luetuimmat jutut 2017
Listasimme vuoden 2017 suosituimmat jutut Alma Median uutishuoneella. Luetuimpien artikkelien joukkoon mahtui juttuja tietosuoja-asetuksesta, somemarkkinoinnista, chatboteista, työmarkkinatilanteesta sekä työelämän vastuun ja vapauden tasapainosta. Katso viime vuoden suosituimmat jutut alta.
1. Uusi tietosuoja-asetus tulee, oletko valmis?
EU:n uutta tietosuoja-asetusta ryhdytään soveltamaan toukokuusta 2018 alkaen. Harmonisoidun sääntelyn toivotaan parantavan kansainvälisen verkkoliiketoiminnan mahdollisuuksia ja kuluttajien oikeuksia. Samalla asetus merkitsee isoja muutoksia kaikille yrityksille, jotka käsittelevät henkilötietoja.
Tietosuoja-asiantuntija, juristi Anna Paimela Iconics Consultingilta ja Alma Median Legal Counsel Tiina Kerttula kertovat mistä on oikein kyse.
2. Chatbot mullistaa yritysten viestinnän
Markkinoinnin ja asiakaspalvelun on mentävä sinne missä ihmiset ovat. Jos ihmiset tänä päivänä jossakin ovat todella läsnä, se on pikaviestipalvelut.
Alma Talentin markkinointijohtaja, Johanna Suhonen kertoo chatbottien hyödyntämisestä yrityksen viestinnässä.
3. Kuhina Euroopan työmarkkinoilla kansainvälistää rekrytointia
Rekrytointimarkkinoilta ei ole viime vuosina totuttu kuulemaan hyviä uutisia. Nyt edessä on kuitenkin positiivisempia näkymiä. Rekrytointi kansainvälistyy ja erityisesti itäisessä Keski-Euroopassa työmarkkinat käyvät kuumina.
Alma Career Oy:n toimitusjohtaja Marja Pylkkänen kertoo rekrytointimarkkinan tilanteesta.
4. Kiroilu kielletty – Somemarkkinoinnissa täytyy muistaa lapsen herkkäuskoisuus
Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen muun muassa YouTube-videosta, jossa kiroiltiin. Kaupallisilla yhteistöillä tienaava tubettaja Max Blomfelt sanoo jättävänsä kuvaamatta asiat, jotka eivät välttämättä sovi lapsiyleisölle.
Mainonnan eettisen neuvoston (MEN) pääsihteeri Paula Paloranta kertoo aiheesta.
5. Hyvä työelämä tarjoaa sopivassa suhteessa vastuuta ja vapautta
Ketteryys, joustavuus ja byrokratian puute ovat kuvauksia, jotka on totuttu yhdistämään erityisesti kasvuyrityksiin. Vapaata yrityskulttuuria tavoittelevat nykyään perinteisemmätkin yritykset, sillä itseohjautuvuuden, työntekijöiden osallistumisen ja matalan hierarkian on koettu houkuttelevan työntekijöitä ja vauhdittavan kasvua. Hyppyä uuteen yrityskulttuuriin ei kuitenkaan kannata tehdä suin päin vaan huolellisesti suunnitellen.
Alma Career Oy:n toimitusjohtaja Marja Pylkkänen ja Milestone Consultingin toimitusjohtaja ja kulttuurimuotoilija Elina Aaltolainen-Harjuoja kertovat aiheesta.
- Julkaistu: 3.1.2018, 16:00
- Kategoria: Uutinen
- Teema: Trendit