Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media panostaa dataperusteisen asiakaskokemuksen kehittämiseen

Alma Media panostaa dataperusteisen asiakaskokemuksen kehittämiseen

Alma Media Oyj                                                   Lehdistötiedote 3.1.2018

ALMA MEDIA PANOSTAA DATAPERUSTEISEN ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITTÄMISEEN

Digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni Alma Media ottaa käyttöönsä teknologiayhtiö Salesforcen datanhallinnointijärjestelmän eli DMP:n (Data Management Platform). Järjestelmän käyttöönotolla vahvistetaan Alman sisältöjen ja palveluiden dataperusteisen asiakaskokemuksen rakentamista, markkinoinnin automaatiota ja digitaalisen mainonnan kohdentamista.

Salesforce DMP mahdollistaa Alman koko datan tehokkaan hyödyntämisen: Järjestelmän avulla voidaan käyttää sisäisiä ja ulkoisia datalähteitä sisältöjen ja palveluiden personointiin sekä mainostajien segmentointitarpeisiin. Salesforcen vahvat panostukset koneoppimiseen mahdollistavat aiempaa relevantimman ja räätälöidymmän käyttökokemuksen rakentamisen oikeille kohderyhmille optimaalisin tuloksin.

Salesforce DMP:n avulla Almassa pystytään entistä tehokkaammin keräämään ja käyttämään dataa päätelaiteriippumattomasti.

  Yhteistyömme Salesforcen kanssa tukee Alman strategian toteuttamista kuluttaja- ja mainostaja-asiakkaidemme eduksi. Digimainonnan markkina hyödyntää yhä enemmän dataa erityisesti ohjelmallisessa ostamisessa sekä datan ostamisessa ja myymisessä. Mainostajan kannalta datan laatu nousee ensiarvoisen tärkeäksi. Premium- eli laatujulkaisijana Alman data on ns. ensimmäisen osapuolen dataa. Tiedämme, mistä data tulee ja miten sitä käsitellään. Datan käyttöön liittyvät tietosuoja-asiat ovat toimintamme keskiössä, Alma Median CDO Santtu Elsinen sanoo.

Uusi DMP otetaan käyttöön Alman uutis- ja lifestylemedioiden sekä markkinapaikkojen muodostamassa mediaverkostossa kokonaisuudessaan vuoden 2018 aikana. Alma-verkosto on yksi Suomen suurimmista mediaverkostoista. Alma tavoittaa eri medioidensa kautta 77 % 15–74 -vuotiaista suomalaisista (Lähde: TNS Atlas 1–6/2017).

– Olemme ylpeitä siitä, että Alma Media on päättänyt laajentaa yhteistyötämme. Salesforcen avulla he voivat luoda entistä yksilöllisempää asiakaskokemusta, jollaisia yhä useammat tämän päivän kuluttajat vaativat, toteaa Salesforcen Suomen maajohtaja Petteri Poutiainen.

Lisätietoja: Santtu Elsinen, CDO, Alma Media Oyj, puh. 010 665 2833

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 3.1.2018, 14:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli