Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ostaa Uuden Suomen

Alma Media ostaa Uuden Suomen

Alma Media Oyj                   Lehdistötiedote                16.8.2016 klo 10.00


ALMA MEDIA OSTAA UUDEN SUOMEN

Alma Media on sopinut yhteiskunnalliseen keskusteluun erikoistuneen digitaalisen uutis- ja blogipalvelu Uuden Suomen liiketoiminnan ostamisesta. Kauppa toteutetaan arviolta 1.9.2016. Uuden Suomen pääomistaja on kustantaja Niklas Herlin. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Uudesta Suomesta tulee osa Alma Median ammatti- ja talousmediaan erikoistunutta Alma Talent –liiketoimintayksikköä, joka julkaisee muun muassa Kauppalehteä, Talouselämää ja Tekniikkaa&Taloutta. Uuden Suomen 8 työntekijää siirtyvät liiketoimintakaupassa Alma Talentin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. 

Uusi Suomi on kävijämäärältään yksi Suomen suurimmista verkkopalveluista. TNS Metrixin mittaama viikkotavoittavuusluku on ollut kuluneen vuoden aikana keskimäärin noin 450 000 henkilöä. Uutispalvelun lisäksi Uusi Suomi tarjoaa lukijoidensa käyttöön blogipalvelut Puheenvuoron ja Vapaavuoron.

On hienoa saada Uusi Suomi takaisin Alma Mediaan. Uuden Suomen moniarvoinen, yrittäjämyönteinen ja liberaali journalistinen linja sopii erinomaisesti Alma Talentin mediaportfolioon ja vahvistaa asemaamme yhteiskunnallisen keskustelun alustana. Uusi Suomi lisää tuntuvasti Alma Talent –verkoston kävijämäärää ja tekee meistä entistä vahvemman toimijan digitaalisilla mediamarkkinoilla, sanoo Alma Talentin Suomen toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Uuden Suomen verkkopalvelua on kehitetty itsenäisesti yhdeksän vuotta, ja siirtyminen nyt osaksi Alma Mediaa on hyvin luonnollinen jatkumo. Olemme tehneet Alma Median kanssa kaupallista yhteistyötä vuosien varrella, eli talo on meille tuttu. Uskon tämän omistajavaihdoksen tarkoittavan Uuden Suomen kannalta erinomaista tulevaisuutta osana merkittävää mediakokonaisuutta, Uuden Suomen päätoimittaja ja julkaisua kustantavan yhtiön toimitusjohtaja Markku Huusko toteaa.

Markku Huusko jatkaa nykyisessä tehtävässään Uuden Suomen päätoimittajana.

Verkkolehti Uusi Suomi perustettiin vuonna 2007 Niklas Herlinin ostettua Alma Medialta Kustannusosakeyhtiö Uuden Suomen osakekannan ja tavaramerkkioikeudet. Painettua päivälehti Uutta Suomea sekä sen edeltäjiä Uutta Suometarta ja Suometarta pidetään Alma Median lähes 170-vuotisen mediahistorian ensimmäisenä lehtenä. Suomettaren ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1847.

Liiketoimintakaupalla ei ole vaikutusta Alma Median tulokseen.

Lisätietoja antavat:
Arno Ahosniemi, vastaava päätoimittaja, Alma Talent, puh. 040 588 6834
Markku Huusko, päätoimittaja, Uusi Suomi, puh. 0400 629 839
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Alma Talent, puh. 0500 511036

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 16.8.2016, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli