Alma Media > Uutinen > Tekes tukee Alman digikehitystä 0,6 miljoonalla eurolla

Tekes tukee Alman digikehitystä 0,6 miljoonalla eurolla

Alma Median liiketoimintayksikön Alma Regionsin Reviiri-hankkeelle on myönnetty 0,6 miljoonan euron Tekes-tuki. Hankkeen tavoitteena on muodostaa ylivertainen paikallisen sisällön palvelu sekä edistää asiakkaiden siirtymistä digitaalisuuteen.

Alma Regionsin digitaalisesta tuotekehityksestä vastaava johtaja Jussi Maaniitty sanoo, että hankkeen tarkoituksena on tarjota asiakkaille optimoitua ja valikoitua sisältöä – jokaiseen hetkeen.

– Asiakkuus määritellään uudelleen. Tarvitsemme entistä parempaa ymmärrystä käyttökokemuksista ja –tilanteista. Paikkatieto, käyttäjän kiinnostuksen kohteet sekä lukutottumukset ovat kehitettävän palvelun keskiössä, sillä niiden perusteella asiakkaalle voidaan tarjota juuri hänelle sopivaa sisältöä, sanoo Maaniitty

Paikkatiedon avulla avataan myös uusia mahdollisuuksia viestiä kuluttajan kanssa ja kehitetään uudenlaisia tuotteita sponsoroituun sisältöön ja mainosmyyntiin.

– Haluamme vahvistaa paikallisia yhteisöjä tuomalla sisällölliseen yhteistyöhön tehokkaita työkaluja, joiden avulla yhteisön jäsenet, kuten paikalliset yritykset, voivat myös toimia sisällöntuottajina. Vuorovaikutus kuluttajien ja kaupallisten kumppaneiden kanssa on erittäin merkityksellistä paikallisesti vahvalle palvelulle, jatkaa Maaniitty.

Hankkeessa tutkitaan mahdollisuutta tarjota alustaa myös muille sisällöntuottajille, mahdollisesti jopa kansainvälisille markkinoille.

Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 1,4  miljoonaa euroa ja Tekesin osuus rahoitetaan Median innovaatiotuella. 

Median innovaatiotuki auttaa media-alaa meneillään olevassa muutoksessa ja uuden, kasvavan ja kansainvälistyvän liiketoiminnan kehittämisessä. Innovaatiotuki on tarkoitettu media-alalla toimiville yrityksille: rahoituksen saaja voi olla esimerkiksi mediatalo, tuotantoyhtiö tai medioille digitaalisia ratkaisuja toteuttava yritys.

Lisätietoja:
Jussi Maaniitty, tuotekehitysjohtaja, Alma Media Kustannus Oy, puh. +358 50 3729079

  • Julkaistu: 30.6.2016, 14:30
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Digitaalisuus

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Teknologia vauhdittaa Alman matkaa kohti kehittyneitä kaupankäyntialustoja

Digitaalisuus on ollut Alma Median strategian ytimessä jo vuosia. Alma…

Trendit

PäättäjäMind – Digitalisaatio yrityksissä

Peräti 42 % asiantuntijoista vastaa, että yrityksen fokusalueena on panostaminen…

Tutkimus

Kolme neljästä fyysisen kaupan asiakkaasta tulee kauppaan valmiiksi tiedolla ja inspiraatiolla varustettuna

Alle 25-vuotiaista enää vain 9 % tekee ostoksia ainoastaan kivijalkakaupassa,…

Trendit