Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ja Lasten ja nuorten säätiö monivuotiseen yhteistyöhön

Alma Media ja Lasten ja nuorten säätiö monivuotiseen yhteistyöhön

Alma Media Oyj                          Lehdistötiedote                          26.5.2016 klo 10.00

ALMA MEDIA JA LASTEN JA NUORTEN SÄÄTIÖ MONIVUOTISEEN YHTEISTYÖHÖN

Nuorten äänen esiintuominen yhteistyön keskiössä

Alma Media ja Lasten ja nuorten säätiö laajentavat yhteistyötään ja ovat sopineet pääyhteistyökumppanuudesta vuosille 2016–2018. Yhteistyön tavoitteena on nuorten äänen esiintuominen ja osallisuuden vahvistaminen. Alma sekä Lasten ja nuorten säätiö haluavat auttaa nuoria löytämään tarkoituksensa ja paikkansa yhteiskunnassa.

Alma Media ja Lasten ja Nuorten säätiö ovat tehneet yhteistyötä eri projekteissa vuodesta 2010 lähtien ja ovat nyt sopineet yhteistyönsä laajentamisesta. Yhteistyö rakentuu toimijoiden yhteiselle arvopohjalle ja yhteisen tekemisen kautta luotavalle yhteiskunnalliselle lisäarvolle. Sopimukseen kuuluu yhdessä tehtäviä avauksia. Ensimmäisenä esimerkkinä laajentuvasta yhteistyöstä on Alma Median osallistuminen 26. toukokuuta Dreams-Unelmafoorumiin. Alma järjestää tapahtumassa nuorille uutistyötä ja erilaisten mediasisältöjen tuottamista avaavan työpajan sekä tuo nuorten mietteitä Alman omiin kanaviin, mm. Iltalehden sisältöihin.

– Alma Media on yksi Suomen johtavista mediataloista. Haluamme olla rakentamassa Suomelle ja suomalaisille nuorille parempaa huomista ja kestävää kehitystä konkreettisten tekojen kautta. Me haluamme auttaa nuoria rakentamaan tulevaisuuttaan, mutta samalla yhteistyö antaa mainion mahdollisuuden meille oppia nuorilta, kuvaa yhteistyötä Sanna Forsström, Alma Median brändi- ja yritysvastuupäällikkö.

Lasten ja nuorten säätiö vahvistaa nuorten elämäntaitoja ja globaalia ymmärrystä Suomessa ja kehittyvissä maissa. Nuoret eri puolilla Suomea osallistuvat pitkäkestoiseen taidetoimintaan Myrskyssä, tutkivat näköaloja työhön tai opiskeluun Tenhossa, vahvistavat työelämäosaamistaan Taidot elämään -työpajoissa, ja inspiroituvat Dreams-kouluvierailuista. Kehitysyhteistyössä Senegalissa, Keniassa ja Paraguayssa paikalliset nuoret vahvistavat ammatillisia valmiuksiaan ja perustavat pienyrityksiä. Kaiken toiminnan lähtökohtana ovat nuorten tarpeet elämän vaikeissa tilanteissa ja nuorten äänen esiin tuominen.

– Nuorilla on valtava tarve saada äänensä kuuluviin. Meidän aikuisten tehtävä on pysähtyä ja kuunnella mitä sanottavaa nuorilla on ja rohkaista heitä löytämään oma potentiaalinsa. Olemme erittäin iloisia siitä, että Alma Media on tarttunut aidosti kanssamme tähän haasteeseen. Yhdessä pääsemme näyttämään, miten paljon annettavaa nuorilla on koko yhteiskunnalle, sanoo Lasten ja nuorten säätiön toiminnanjohtaja Tuula Colliander.

Lisätietoja

Alma Media: Sanna Forsström, brändi- ja yritysvastuupäällikkö, puh. 358 10 665 2574, sanna.forsstrom@almamedia.fi

Lasten ja nuorten säätiö: Tuula Colliander, toiminnanjohtaja, puh. 040 575 3626, tuula.colliander@nuori.fi

Alma Media

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Lasten ja nuorten säätiö

Yhdelläkään yhteiskunnalla ei ole varaa menettää nuoriaan. Siksi Lasten ja nuorten säätiö auttaa elämän vaikeissa tilanteissa olevia nuoria luovilla ja toiminnallisilla menetelmillä. Näiden avulla nuoret voivat itse vahvistaa elämäntaitojaan ja löytää näin oman paikkansa yhteisössä. Säätiö toimii niin Suomessa kuin kehittyvissäkin maissa yhdessä paikallisten osaajien kanssa. Lue lisää: www.nuori.fi, #nuori, #elämäntaidot #nuorenääni

  • Julkaistu: 26.5.2016, 10:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli