Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Peetu Öunap nimitetty Alma Mediaratkaisut-yksikön tuotekehitysjohtajaksi

Peetu Öunap nimitetty Alma Mediaratkaisut-yksikön tuotekehitysjohtajaksi

Alma Media Oyj                      Lehdistötiedote               11.4.2016 klo 9.00

PEETU ÖUNAP NIMITETTY ALMA MEDIARATKAISUT-YKSIKÖN TUOTEKEHITYSJOHTAJAKSI

MMM Peetu Öunap on nimitetty Alma Median AMR-yksikön tuotekehitysjohtajaksi ja sen johtoryhmän jäseneksi 30.5.2016 alkaen. Öunap vastaa Alma Mediaratkaisuissa (AMR) Alman mainostaja-asiakkaille suunnattujen valtakunnallisten, etenkin verkko- ja mobiilituotteiden kehittämisestä.

Öunap on toiminut markkinoinnin automaatioon ja verkkomainontaan keskittyvässä Gravity4:ssä Suomen maajohtajana. Aiemmin hän oli vuonna 2010 avaamassa tulospohjaiseen verkkomarkkinointiin erikoistunutta EuroAdsin Suomen toimistoa toimien tuolloin yhtiön myyntijohtajana. Gravity4 osti EuroAdsin vuonna 2015.  Öunap on ollut myös mukana Kontaktointitoimisto Toisen alkutaipaleilla. Lisäksi hän on ollut Alma Median palveluksessa vuosina 1999–2007, muun muassa tuolloin Alma-konserniin kuuluneessa Radio Novassa sekä lanseeraamassa Kauppalehti Pressoa.

  – Olen toiminut koko työurani median parissa ja nyt ”palaamassa takaisin kotiin” Almaan.  Alma Media on mielenkiintoisessa vaiheessa oleva mediatalo. Uskon, että yhtiöllä on edessään hienoja mahdollisuuksia, koska digitalisaatio on otettu vakavasti huomioon kaikessa Alman toiminnassa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Tavoitteenani on löytää tapoja tuottaa kuluttajalle parempaa kohdennettua mainontaa ja sitä kautta asiakkaille parempaa tuottoa mainosinvestoinneille, Peetu Öunap sanoo.

–   Olemme vahvistamassa tuoteportfoliotamme, jo olemassa olevia tuotteitamme ja panostamme vahvasti kehittyviin ohjelmallisen ostamisen ja datan hyödyntämisen ratkaisuihin. Peetu tuo Almaan arvokasta kokemusta, myös kansainvälisestä markkinoinnista, Alma Mediaratkaisut -yksikön johtaja Tiina Järvilehto toteaa.

Alma Mediaratkaisut -yksikkö palvelee mainostajia Alma-tasoisten mediamyynnin tuotteiden kehitys-, markkinointi- ja myyntityössä. Sen tehtävänä on paneutua asiakkaiden markkinointiviestinnällisiin haasteisiin ja tarjota niihin kokonaisratkaisuja myös perinteisen mediamainonnan ulkopuolisin keinoin. AMR on osa Alman valtakunnallista mediamyyntikokonaisuutta. Alman tuotteita voi ostaa ohjelmallisesti tai ns. perinteisen mallin mukaan.

 Lisätietoja:

Tiina Järvilehto, Johtaja, Alma Mediaratkaisut, puh. 010 665 2015  

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 11.4.2016, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli