Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media vahvistaa omaa mobiiliverkostoaan, yhteistyö Widespacen kanssa päättyy

Alma Media vahvistaa omaa mobiiliverkostoaan, yhteistyö Widespacen kanssa päättyy

Alma Media Oyj                                                      Lehdistötiedote                        17.2.2016

ALMA MEDIA VAHVISTAA OMAA MOBIILIVERKOSTOAAN, YHTEISTYÖ WIDESPACEN KANSSA PÄÄTTYY

Alma Media päättää yhteistyön mobiilimainonnan myynnissä Widespacen kanssa ja tarjoaa jatkossa mobiilimainonnan ratkaisut oman valtakunnallisen mainosverkostonsa kautta. Alma Median mobiilimainonnan verkosto on jo nyt yksi Suomen tavoittavimmista ja laajenee entisestään Talentumin tarjooman tullessa mukaan Alman palveluihin.

Ohjelmallisen ostamisen kysyntä on kasvanut Alma Median asiakaskunnassa nopeasti. Alma Media panostaa mobiilimainonnan ohjelmalliseen ostamiseen, perinteisen suoramyynninratkaisujen lisäksi.

– Meillä on Almassa erittäin kehittyneet ja edistykselliset digitaalisen mainonnan ratkaisut, mikä nousee esille myös tuoreessa mediatalojen yrityskuvatutkimuksessa. Alman työkaluilla mainostaja voi hyödyntää dataa, analytiikkaa ja käyttäjäprofiilitietoja mobiilisivustoista ja -sovelluksista sekä kohdentaa kampanjansa tehokkaasti. Tietoa voi hyödyntää ennen, jälkeen ja kampanjan aikana sekä uudelleenkohdentaa halutulle joukolle. Näin mainonnan teho entisestään paranee. Alman tarjoamien Rich Media-työkalujen avulla mainostajat voivat helposti toteuttaa korkean vuorovaikutusasteen kampanjoita, hyvän huomioarvon lisäksi, Tiina Järvilehto, Alma Mediaratkaisujen (AMR) johtaja toteaa.

– Tavoitteenamme on tuottaa parasta mahdollista lisäarvoa mainostaja-asiakkaillemme. Valitettavasti yhteistyö Widespacen kanssa ei useinkaan tuottanut medioissamme kampanjoille parempia tuloksia ja huomasimme, että mainostajien suoraan Almalta ostamat ratkaisut saattavat olla toimivampia. Siksi haluamme keskittyä omien ratkaisujemme kehittämiseen, Järvilehto jatkaa.

Alman eri medioiden mobiilisivustot ja -sovellukset tavoittavat yhdessä noin neljä miljoona selainta viikossa. Sivustoja ja sovelluksia on useita kymmeniä. Yleisö on valtakunnallinen ja käyttäjät ovat pääasiassa uutismedioita sekä asumisen ja autoilun palveluita seuraavaa aktiiviväestöä.

Lisätietoja:
Tiina Järvilehto, Johtaja, Alma Mediaratkaisut, puh. 010 665 2015  

Alma Media lyhyesti
Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 500 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2015 liikevaihto oli 291,5 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 17.2.2016, 15:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli