Alma Aluemedia uudelleenorganisoi asiakaspalvelutoimintoaan
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 11.2.2016 klo 10:00
ALMA ALUEMEDIA UUDELLEENORGANISOI ASIAKASPALVELUTOIMINTOAAN
Alma Aluemedia suunnittelee asiakaspalvelutoimintonsa uudelleenjärjestelyä. Tavoitteena on toimintomalli, joka tukee nykyistä paremmin digitalisoituvaa mediakulutusta ja asiakasneuvontaa. Samalla selvitetään mahdollisuutta tiivistää asiakaspalvelun ja jakelupäivystyksen yhteistyötä. Aluemedia aloittaa mahdollisten henkilöstövaikutusten takia yhteistoimintaneuvottelut. Työnantajana alustavan suunnitelman mukaan henkilöstövähennys on enintään 34 henkilötyövuotta.
– Tavoitteena on yhdistää ja yhdenmukaistaa toimintoja ja työprosesseja asiakaspalvelussa sekä jakelupäivystyksessä. Asiakaspalvelua on pystyttävä tarjoamaan myös iltaisin ja viikonloppuisin. Siksi tutkimme myös mahdollisuutta ostaa palveluja ulkoa, kertoo Aluemedian sisältömyynnin myyntijohtaja Pauliina Makkonen.
Makkosen mukaan asiakaspalvelun painopistettä halutaan siirtää yhä enemmän myynnillisyyden ja neuvonnan suuntaan. Myös erilaisen automatiikan ja itsepalvelukanavien käyttö on laajenemassa.
– Yhtenä pontimena suunnitelluille järjestelyille on, että kykenemme vastaamaan muuttuvan asiakastarpeen järjestelmävaatimuksiin, Makkonen sanoo.
Asiakaspalvelu on Aluemediassa yhteinen toiminto. Asiakaspalveluhenkilöstöä on kaikissa aluelehdissä ja suuremmissa paikallislehdissä. Neuvottelujen piirissä on noin 50 henkilöä.
Alma Aluemedia on Alma Median Oyj:n liiketoimintayksikkö, joka kustantaa sanoma-, paikallis- ja kaupunkilehtiä eri puolilla Suomea. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Satakunnan Kansa, Lapin Kansa ja Pohjolan Sanomat.
Lisätietoja:
Pauliina Makkonen, sisältömyynnin myyntijohtaja, Alma Aluemedia, +358 50 3470281
Kari Juutilainen, johtaja, Alma Aluemedia, +358504354159
Alma Media lyhyesti
Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Vuonna 2014 yhtiössä työskenteli keskimäärin 1 830 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin neljännes toimi Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2014 liikevaihto oli noin 295 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 11.2.2016, 10:00
- Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet