Alma Media > Uutinen > Interaktiivista rekrytointiviestintää

Interaktiivista rekrytointiviestintää

Myynnin ammattilaiset kohtasivat potentiaalisen työnantajansa Alma Median Talent Hubissa.

Työpaikkailmoitus voi olla helppo ja tehokas tapa etsiä uusia osaajia, mutta siinä on myös rajoitteensa. Viestin tiivistäminen kompaktiin ilmoitukseen jättää monta tärkeää asiaa mainitsematta. Esimerkiksi yrityksen tarjoamat mahdollisuudet kokonaisuudessaan, yrityskulttuuri ja osaavat työkaverit ovat asioita, joista pystyy vain rajallisesti viestimään perinteisen rekrytointiviestinnän keinoin.

Alma Medialla haluttiin tarttua haasteeseen ja etsiä uutta tapaa kertoa Alma Mediasta työnantajana. Kohderyhmäksi valittiin mediamyynnin nuoret ammattilaiset, sillä vaikka mediatalo tarjoaakin paljon monipuolisia ja haastavia työtehtäviä myynnin osaajille, pätevät tekijät eivät tunnu olevan tietoisia Alma Median koko tarjoamasta.

Workshoppien ja Speed Datingin kautta talo tutuksi

Alma Media suunnitteli yhteistyössä aTalent Recruitingin kanssa Alma Media Talent Hub -nimisen iltatapahtuman, missä myynnin ammattilaisille tarjottiin mahdollisuus päästä tutustumaan potentiaaliseen työnantajaansa ja konkreettisiin työtehtäviin yrityksessä. Alma-talossa järjestetyn tapahtuman haluttiin olevan työnhakijoille mieleenpainuva ja arvokas kokemus, josta jäisi myös eväitä tulevaan työnhakuun.

Tapahtumaan osallistuneet talentit pääsivät tutustumaan Alma Mediaan Kauppalehden päätoimittaja Arno Ahosniemen key note –puheenvuoron sekä mediamyyntityötä valottavien workshoppien kautta. Osallistujat pääsivät lisäksi mm. kuvaamaan itselleen ammattimaisen video-CV:n Alma Median studiossa. Alma Median videotoimittaja Constantinos Mavromichalis valmensi osallistujia siihen, kuinka videolla saadaan aikaan paras mahdollinen vaikutus sekä mitä maneereita korostaa ja mitä välttää. Muistoksi osallistujat saivat omat videonsa itselleen, valmiiksi editoituna.

Koska tilaisuuden perimmäisenä tarkoituksena oli mahdollistaa keskustelu nykyisten ja mahdollisten tulevaisuuden almalaisten kanssa, oli tärkeää rakentaa myös henkilökohtaiselle keskustelulle omistettu piste. Speed Datingissä osallistujat pääsivät keskustelemaan useiden Alma Median HR- ja media-ammattilaisten kanssa.

Rekrytointitapahtuman järjestäminen perinteisen rekrytointiviestinnän tueksi osoittautui hedelmälliseksi niin järjestäjien kuin osallistujienkin näkökulmasta.

Alma Talent Hub -tapahtumaan osallistunut Atte Sipilä kuvasi illan tunnelmia seuraavasti:

Hauska tapahtuma, jossa pääsi tutustumaan yritykseen, työntekijöihin ja oli mahdollisuus erottautua työnhakijana. Jäi hyvä fiilis kaikin puolin.

Samoilla linjoilla oli myös Iina Vapaavuori:

Mahtava tapahtuma, missä sai laaja-alaisen kuvan Alma Median toiminnasta ja pääsi todella keskustelemaan työntekijöiden kanssa.

Alma Median uramahdollisuuksiin pääset tutustumaan verkkosivujen Työpaikat-osiosta.

  • Julkaistu: 13.5.2015 klo 13:00
  • Kategoria: Uutinen

Jaa artikkeli