Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Aluemedia ottaa tukevan etukeno-asennon digitaalisuuteen

Alma Aluemedia ottaa tukevan etukeno-asennon digitaalisuuteen

Alma Media Oyj                Lehdistötiedote                          14.11.2014 klo 10.30

ALMA ALUEMEDIA OTTAA TUKEVAN ETUKENO-ASENNON DIGITAALISUUTEEN

Alma Median maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä kustantavassa Alma Aluemediassa aloitetaan Etukeno-niminen hanke digitaalisuuden kasvattamiseksi liiketoiminnassa. Koko organisaation kehittämishankkeessa keskeinen rooli on henkilöstöllä, joka haastetaan mukaan digitaalisen liiketoiminnan suunnitteluun. Uudistuvien liiketoimintamallien, toimintakulttuurin ja osaamisen kehittämisen perustana ovat aktiivisen mediankuluttajan tarpeet.

– Etukeno on meidän vastauksemme median digitaaliseen murrokseen ja kuluttajakäyttäytymisen muutokseen. Painettu lehti tehdään edelleen hyvin, mutta lähestymistapamme lukijan mediapäivään on vahvasti digitaalinen, sanoo Aluemedian johtaja Kari Juutilainen.

Eilen käynnistetty hanke kestää noin 1,5 vuotta, ja siihen on saatu Tekesin Liideri-rahoitusta. Digitalisoinnin nopeutettua polkua helpottaa Alma Aluemedian näkemys maksullisesta sisällöstä.  Tavoitteena on, että tilaaja saa lähiaikoina kaiken sisällön yhdellä kuukausimaksulla useammasta kanavasta.

– Liiketoimintamallimme on muuttumassa merkittävästi. Avainsanoja ovat monikanavaisuus ja tarjonnan sopeuttaminen kuluttajan mediapäivään. Samalla toki myös mainostajille tarjotaan monikanavaisia ratkaisuja, koska mainostajat ovat siellä missä kuluttajatkin, Juutilainen sanoo.

– Erityisen ilahtunut olen siitä, että Aluemedian henkilöstöllä on jo valmiiksi näkemystä, asennetta ja intoa uudistaa toimintaamme. Muutos tehdään napakasti ja kerralla, Juutilainen jatkaa.

Aluemedia on Alma Median maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtiä kustantava liiketoimintayksikkö.  Aluemedian tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Satakunnan Kansa, Lapin Kansa, Kainuun Sanomat, Pohjolan Sanomat ja paino- ja jakeluyhtiö Alma Manu Oy.

Lisätietoja:

Kari Juutilainen, liiketoimintayksikön johtaja, Alma Aluemedia, +358 50 435 4159

Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee 1 965 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin kolmannes toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2013 liikevaihto oli noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

  • Julkaistu: 14.11.2014, 10:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli