Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Medialta uusi markkinoinnin itsepalvelutyökalu, Meedio

Alma Medialta uusi markkinoinnin itsepalvelutyökalu, Meedio

Alma Media Oyj             Lehdistötiedote                18.2.2014 klo 13.00

ALMA MEDIALTA UUSI MARKKINOINNIN ITSEPALVELUTYÖKALU, MEEDIO

Alma Media on tuonut markkinoille uuden markkinointipalvelu Meedion, joka kokoaa kaikki Suomen yritykset samalle sivustolle ja tarjoaa itsepalvelutyökalun yritysten markkinoinnin hallintaan.

Alma Median Meedio-palvelu ilmentää markkinointimaailman tuoretta automaatio- ja itsepalvelu -trendiä, jossa markkinoinnin ostaminen tapahtuu yhä enemmän automatisoitujen verkkopalveluiden kautta.

– Markkinoinnin automaation ja itsepalvelun tavoitteena on tehostaa markkinointia sekä virtaviivaistaa markkinoinnin ja myynnin toimintaa automatisoimalla säännöllisesti toistuvia ja työaikaa kuluttavia markkinoinnin toimintoja. Samalla ne auttavat markkinoimaan oikea-aikaisesti ja mahdollistavat asiakkaiden tavoittamisen ostoprosessin jokaisessa vaiheessa – myös mobiilisti, kertoo Alma Median digitaalisten markkinointipalveluiden johtaja Janne Tuominiemi.  

Meedio yhdistää yhden järjestelmän alle toiminnot, joita suuri osa yrityksistä on käyttänyt jo pitkään. Markkinointitoimet on hallittavissa sähköiseltä työpöydältä, jonka avulla yritys voi kustannustehokkaasti huolehtia hakemistonäkyvyydestä, verkkokaupan myynti- ja markkinointitoimenpiteistä, web-analytiikasta sekä digitaalisesta markkinoinnista Alma Median maakunta- ja paikallislehdissä. Kuluttajat puolestaan löytävät Meedion kautta kaikki Suomen yritykset sekä erilaisia tarjouksia ja verkkokauppojen tuotteita.

– Haluamme tehdä yrittäjien markkinointitoimenpiteistä mahdollisimman yksinkertaisia ja näkyvyyttä voikin hankkia parilla klikkauksella. Meedion kautta voi tällä hetkellä ostaa näkyvyyttä Alma Median maakunta- ja paikallislehtien verkkosivuilta, mutta palvelua laajennetaan kattamaan Kauppalehden ja Iltalehden verkkosivustot. Tavoitteenamme on lisäksi mahdollistaa mainonnan ostaminen myös Alma Median painetuista medioista, Tuominiemi jatkaa. 

Verkkokaupan suosion kasvaessa mediayhtiöt pyrkivät tarjoamaan verkossa toimiville yrityksille monipuolisempia markkinointimahdollisuuksia perinteisen ilmoitusmyynnin rinnalle. Alma Median Meedio-palvelu on helposti sovitettavissa yhteen eri verkkokauppa-alustojen kanssa.

– Mediayhtiöt ovat perinteisesti yhdistäneet kauppiaat ja kuluttajat ilmoitusmyynnillä, jonka avulla lukijoille on kerrottu yritysten palveluista. Kun kauppa on siirtynyt yhä vahvemmin verkkoon, haluamme tarjota yrityksille uusia mahdollisuuksia tavoittaa kuluttajat tehokkaammin verkkoympäristössä. Meediossa yritys voi rakentaa itselleen monipuolisen myyntinäyttelyn, josta kuluttajat löytävät kiinnostavat vinkit ja hankinnat. Kehitämme palvelua edelleen ja tulevaisuudessa tavoitteenamme on laajentaa Meedion palveluvalikoimaa verkkokauppiaille, Tuominiemi summaa. 

Alma Median suomenyritykset.fi-palvelu suljetaan, ja sen liikenne ohjataan jatkossa Meedioon.

Meedio-palvelu löytyy osoitteesta www.meedio.fi

Lisätietoja:

Janne Tuominiemi, johtaja, digitaaliset markkinointipalvelut, Alma Diverso, puh. 040 554 7416

Minna Nissinen, johtaja, Alma Diverso, puh. 040 766 6726


Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee 1 965 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin kolmannes toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2013 liikevaihto oli noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 18.2.2014, 14:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli